تیک تاک اطلاعات کاربران اروپایی را به مرکز داده خود در ایرلند منتقل کرد - تکفارس 
تیک تاک اطلاعات کاربران اروپایی را به مرکز داده خود در ایرلند منتقل کرد - تکفارس 
تیک تاک اطلاعات کاربران اروپایی را به مرکز داده خود در ایرلند منتقل کرد - تکفارس 

تیک تاک اطلاعات کاربران اروپایی را به مرکز داده خود در ایرلند منتقل کرد

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - 10:22
تیک تاک

تیک تاک امروز اعلام کرد که مرکز داده‌ی آن در ایرلند سرانجام آغاز به کار کرده و حالا اطلاعات کاربران اروپایی خود را به این مرکز منتقل می‌کند. این اقدام در پی تحریم شدن تیک تاک توسط اتحادیه‌ی اروپا در ماه مارچ صورت گرفته است. بر اساس گزارش وب‌سایت TechCrunch، تیک تاک ساخت مرکز داده‌ی یادشده را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و قرار بود که در سال ۲۰۲۲ آن را به مرحله‌ی بهره‌برداری برساند.

مطالب مرتبط:

با رفع شدن مشکلات مربوطه، تیک تاک حالا می‌تواند اطلاعات کاربران خود را تا پایان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ به پایگاه داده‌ی خود در ایرلند منتقل کند. در همین حال، این شرکت دو پایگاه داده‌ی دیگر را نیز در کشورهای ایرلند و نروژ در دست ساخت دارد. تیک تاک در طی چند سال گذشته تحت نظارت شدید بوده و حالا سعی دارد تا با این کار، اعتماد مقامات کشورهای مختلف را به دست بیاورد.

بایت‌دنس (ByteDance)، کمپانی مادر تیک تاک، در سال ۲۰۲۲ تایید کرد که چندی از کارکنان آن به اطلاعات برخی از کاربران آمریکایی، از جمله خبرنگاران، دسترسی داشته‌اند. این حقیقت در حالی فاش شده بود که دولت آمریکا نیز کارکنان خود را نسبت به استفاده از این اپلیکیشن منع کرده بود.

علاوه بر اعلام انتقال اطلاعات کاربران به سرورهای اروپایی، تیک تاک امروز همچنین اعلام کرد که شرکت NCC Group را نیز خریداری کرده است. این شرکت ضمانت اطلاعات واقع در انگلیس از امنیت اطلاعات کاربران اطمینان حاصل کرده و در این خصوص گزارش‌ منتشر می‌کند. به گفته‌ی تیک تاک، این شرکت اطلاعات ورودی و خروجی دیتاسنتر ایرلند را بررسی می‌کند تا از دسترسی افراد تاییدنشده به اطلاعات محرمانه‌ی کاربران جلوگیری کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید