سرعت عجیب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی گوشی معمولی - تکفارس 
سرعت عجیب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی گوشی معمولی - تکفارس 
سرعت عجیب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی گوشی معمولی - تکفارس 

سرعت عجیب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی گوشی معمولی

محمدامین حیدری
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 21:52
سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک رکورد ثبت کرد. چندی پیش شرکت اسپیس ایکس که در زمینه اکتشافات فضایی و مخابراتی فعالیت می‌کند، توسط پستی در توییتر سابق یعنی ایکس، موفقیت‌آمیز بودن سرویس Direct To Cell خود را اعلام کرد.

به‌تازگی ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرده است سرعت دانلود سرویس اینترنت ماهواره‌ای این کمپانی به ۱۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ درحالی که این سرعت توسط یک گوشی اندرویدی بدون هیچگونه دستکاری و به کمک ماهواره‌های استارلینک در مدار نزدیک به زمین ثبت گردیده است.

در اوایل امسال، اسپیس ایکس شش ماهواره مجهز به قابلیت Direct to Cell را به فضا پرتاب نمود؛ درحالی که هریک از این ماهواره‌ها قادرند به عنوان یک دکل مخابراتی عمل کنند، دسترسی سراسری مردم را جهت ارسال پیام، برقراری تماس و وب‌گردی به ارمغان می‌آورند؛ شایان ذکر است که در زمان استفاده از این دکل‌ها نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزار اضافی دیگری به جز یک گوشی معمولی LTE نخواهید داشت.

سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

البته این ماهواره‌ها برخلاف سایر دکل‌های مخابراتی، دائما درحال گردش به دور زمین هستند. همچنین این شرکت نورآور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ سرویس‌های ارسال پیامک و به دنبال آن تماس‌های صوتی، داده‌ها و خدمات اینترنت اشیا (IoT) را در سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کند؛ سرویس‌هایی که با اتکا به شبکه‌ای از صدها ماهواره مجهز به قابلیت Direct To Cell فعالیت خواهند کرد.

آیا اینترنت ماهواره‌ای جایگزین شبکه‌های ثابت تلفن همراه می‌شوند؟

ایلان ماسک انتظار ندارد که استارلینک با قابلیت Direct To Cell خود، جایگزین شبکه‌های بی سیم ثابت شود. وی در پاسخ به سوال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس، توضیح داده‌ است که این سیستم دسترسی به اینترنت تنها در زمان عدم پوشش‌دهی سرویس تلفن همراه، موثر است.

در حقیقت این سرویس از طریق مشارکت با TMobile که یک شبکه مخابراتی در آمریکا می‌باشد، فعال شده است. اسپیس ایکس برای توسعه خدمات خود با سایر شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان وارد همکاری شده است، شرکت‌هایی مانند Rogers در کانادا، Optus در استرالیا، One NZ در نیوزلند، KDDI در ژاپن و Salt در سوئیس.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید