افشای جزئیات تازه درباره سونی اکسپریا ۱ VI - تکفارس 
افشای جزئیات تازه درباره سونی اکسپریا ۱ VI - تکفارس 
افشای جزئیات تازه درباره سونی اکسپریا ۱ VI - تکفارس 

افشای جزئیات تازه درباره سونی اکسپریا ۱ VI

افشین نوری
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - 21:13
اکسپریا 1 VI

سونی خود را برای معرفی گوشی پرچمدار اکسپریا ۱ VI آماده می‌کند و شایعات قبلی به سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Exmor T برای آن اشاره داشتند. اما حالا اطلاعات جدیدی درباره آن فاش شده که کمی ناامیده کننده است.

بر اساس گزارش امروز، سونی اکسپریا ۱ VI مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین‌ فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود که در واقع همان دوربین‌های اکسپریا ۱ V است که سال گذشته معرفی شد.

ظاهرا سونی تصمیم دارد که به جای ارتقای سخت‌افزار دوربین این گوشی روی بهبود بهبود نرم‌افزار دوربین آن از طریق هوش مصنوعی تمرکز کند. سونی همچنین می‌خواهد کلا از نسبت تصویر ۲۱:۹ فاصله بگیرد و از یک بدنه کوتاه‌تر و عریض‌تر برای اکسپریا ۱ VI استفاده کند.

گفتنی است اکسپریا ۱ IV سال گذشته از نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و نسبت ابعاد نمایشگر آن ۲۱:۹ بود. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد. به‌ادعای سونی، این روشن‌ترین نمایشگر ۴K موجود در بازار بوده که میزان روشنایی آن ۵۰ درصد از نمایشگر گوشی‌های نسل قبلی این شرکت بیشتر است.

این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده و در کنار آن از ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۳۰ واتی نیز بهره برده است.

البته سونی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ سری اکسپریا را کنار بگذارد و به جای آن یک سری جدید با دوربین زیر نمایشگر عرضه کند.

طبق یک گزارش جدید به نظر می‌رسد سونی قصد دارد با معرفی برند جدیدی، حضور پررنگ‌تری در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد. در حالیکه ۱۵ سال از عمر برند اکسپریا می‌گذرد اما حالا شایعاتی درباره پایان کار آن وجود دارد.

طبق گزارش امروز سونی در سال ۲۰۲۵ گوشی Xperia 1 VII را عرضه نخواهد کرد و در عوض به سراغ ارائه یک برند جدید با دوربین زیر نمایشگر خواهد رفت.

در حال حاضر، دوربین سلفی گوشی‌های سونی در بریدگی بالای نمایشگر قرار دارند که معمولا حاشیه‌های نسبتا بزرگی در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی دارند.

بنابراین استفاده از دوربین زیر نمایشگر می‌تواند این فرصت را در اختیار سونی قرار دهد تا دوباره خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران حوزه گوشی‌های هوشمند مطرح کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید