رندرهای سونی اکسپریا ۱ VI فاش شد - تکفارس 
رندرهای سونی اکسپریا ۱ VI فاش شد - تکفارس 
رندرهای سونی اکسپریا ۱ VI فاش شد - تکفارس 

رندرهای سونی اکسپریا ۱ VI فاش شد

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - 17:23
اکسپریا 1 VI

سونی خود را برای معرفی گوشی اکسپریا ۱ VI آماده می‌کند و حالا رندرهای آن فاش شده است که طراحی آن را به ما نشان می دهد.

طیق شایعات، اکسپریا ۱ VI دارای طراحی شبیه به با مدل قبلی خود خواهد بود و فقط نسبت نمایشگر متفاوتی خواهد داشت و به‌عبارتی کمی عریض‌تر خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که رزولوشن ۴K برای نمایشگر وجود تخواهد داشت و دوربین‌ها نیز دقیقا مثل دوربین‌های اکسپریا ۱ V سال گذشته خواهند بود.

اکسپریا 1 VI

رندرهای جدید اکسپریا ۱ VI این موضوع را تائید می‌کنند و به نظر می‌رسد این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی خواهد بود و همانطور که می‌بینید یک جک صوتی و دکمه شاتر اختصاصی دوربین در سمت راست آن وجود دارند.

طبق اطلاعات امروز، سونی اکسپریا ۱ VI دارای ابعاد ۱۶۱.۹ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی‌متر خواهد بود که در مقایسه با نسل قبلی با ابعاد ۱۶۵ در ۷۱ در ۸.۳ میلی‌متر کمی کوتاه‌تر و عربض‌تر است.

اکسپریا 1 VI

بنابراین این گوشی با نسبت تصویر ۲۱:۹ خداحافظی خواهد کرد و شباهت زیادی از این بابت به گوشی‌های پرچمدار امروزی خواهد داشت.

گفته می‌شود سونی اکسپریا ۱ VI مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین‌ فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود که در واقع همان دوربین‌های اکسپریا ۱ V است که سال گذشته معرفی شد.

ظاهرا سونی تصمیم دارد که به جای ارتقای سخت‌افزار دوربین این گوشی روی بهبود نرم‌افزار دوربین آن از طریق هوش مصنوعی تمرکز کند.

گفتنی است اکسپریا ۱ IV سال گذشته از نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و نسبت ابعاد نمایشگر آن ۲۱:۹ بود. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد. به‌ادعای سونی، این روشن‌ترین نمایشگر ۴K موجود در بازار بوده که میزان روشنایی آن ۵۰ درصد از نمایشگر گوشی‌های نسل قبلی این شرکت بیشتر است.

ما هنوز نمی‌دانیم که سونی گوشی اکسپریا ۱ VI را چه زمانی معرفی خواهد کرد، اما سال گذشته گوشی اکسپریا ۱ V در اواخر اردیبهشت‌ معرفی شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید