هدست واقعیت مجازی PSVR2 سونی دیگر تولید نخواهد شد - تکفارس 
هدست واقعیت مجازی PSVR2 سونی دیگر تولید نخواهد شد - تکفارس 
هدست واقعیت مجازی PSVR2 سونی دیگر تولید نخواهد شد - تکفارس 

هدست واقعیت مجازی PSVR2 سونی دیگر تولید نخواهد شد

افشین نوری
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 10:10
هدست PSVR2

بلومبرگ گزارش داده است که تولید هدست PSVR2 سونی به دلیل فروش پایین و عدم استقبال مشتریان متوقف شده است.

طبق این گزارش، هدست واقعیت مجازی PSVR2 به دلیل نداشتن محتوای کافی و همچنین قیمت بالایی که دارد نتوانسته به فروش قابل قبولی دست یابد.

یکی از مشکلاتی که هدست PSVR2 با آن دست به گریبان بوده کمبود بازی‌‌ها است. این هدست به جز بازی‌هایی مثل Horizon: Call of the Mountain و Resident Evil Village و چند بازی AAA دیگر نتواسته گیمرها را راضی نگه دارد.

از طرفی، قیمت بالای ۵۰۰ دلاری آن در مقایسه با رقبایی مثل متا کوئست ۳ که علاوه بر قیمت پایین دارای بازی‌های بیشتری است، چندان برای مشتریان جالب نبوده است.

البته هدست واقعیت مجازی سونی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز هست که در محصولات دیگر وجود ندارد. برای مثال این محصول دارای چند موتور لرزشی است که به همراه قابلیت بازخورد لمسی کنترلرها، شما را هر چه بیشتر در دنیای بازی غرق می‌کنند.

این هدست از ردیاب چشم نیز بهره برده که احتمالاً در سال‌های آینده شاهد استفاده از آن در هدست‌های واقعیت مجازی دیگر نیز خواهیم بود. فناوری Foveated Rendering این هدست نیز برای کاهش زمان پردازش تنها گرافیک بخشی از تصویر که کاربر به آن نگاه می‌کند را افزایش می‌دهد.

همچنین برخی از بازی‌های PSVR2 از ردیاب چشم برای کنترل بازی استفاده می‌کنند. برای مثال، شما در بازی Horizon: Call of the Mountain می‌توانید با چشمان خود وارد منوهای مختلف بازی شوید.

فناوری بازخورد لمسی این هدست نیز بعد دیگری را به تجربه‌ی کاربر از واقعیت مجازی اضافه کرده و تفاوت بزرگی را با سایر کنترلرهای واقعیت مجازی ایجاد کرده است. برای مثال در بازی Star Wars: Tales From The Galaxy’s Edge شما وزن و لرزش اسلحه‌های مختلف هنگام استفاده از آن‌ها را حس می‌کنید.

در هرحال باید ببینیم سونی چه استراتژی جدیدی در بخش هدست واقعیت مجازی خود اتخاد می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید