هدست واقعیت ترکیبی سونی معرفی شد - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی سونی معرفی شد - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی سونی معرفی شد - تکفارس 

هدست واقعیت ترکیبی سونی معرفی شد

افشین نوری
۱۹ دی ۱۴۰۲ - 18:39
Spatial XR

سونی از هدست واقعیت ترکیبی Spatial XR به عنوان رقیب جدی هدست ویژن پرو اپل رونمایی کرد.

به گفته سونی این هدست برای تولید محتوای فضایی مانند ساخت مدل‌های سه‌بعدی طراحی شده است و  فعلا در مرحله پیش‌نمایش قرار دارد.

این هدست از تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ که به‌تازگی معرفی شده بهره می‌برد. این تراشه از دو نمایشگر ۴K OLED پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت ردیابی حرکات کاربر است.

 Spatial XR

بنابراین این هدست کاملا مستقل است و نیازی به اتصال به کامپیوتر یا گوشی ندارد. مدیرعامل سونی در جریان معرفی این هدست گفت که Spatial XR یک تعامل نوآورانه در فضای طراحی سه‌بعدی به ارمغان خواهد آورد.

این هدست دارای شش دوربین و سنسور است و قابلیت see-through دارد. بنابراین این هدست در مقایسه با هدست PS VR2 که بیشتر برای گیمرهاست، بیشتر برای حرفه‌ا‌ی‌ها کاربردی خواهد بود.

 Spatial XR

در واقع می‌توان گفت که Spatial XR سونی بیشتر شبیه به هدست هولولنز مایکروسافت است که برای کاربران خاص و حرفه‌ای طراحی شده است.

همانطور که گفته شد این هدست هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و ممکن است تغییراتی تا زمان عرضه آن در سال ۲۰۲۴ ایجاد شود. قیمت آن نیز هنوز اعلام نشده است.

گفتنی است هدست ویژن پرو اپل برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شد، اما این شرکت هنوز هیچ صحبتی درباره عرضه رسمی آن نکرده است. اخیرا یک گزارش جدید اطلاعاتی درباره زمان عرضه این هدست واقعیت ترکیبی فاش کرده است.

اپل در مراسم معرفی این هدست در رویداد WWDC23، فقط قیمت آن را اعلام کرد. اما مارک گورمن، تحلیلگر بلومیرگ در جدیدترین گزارش خود اطلاعاتی در این زمینه فاش کرده است. پیش از این، گورمن ادعا کرده بود که عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند) به تعویق افتاده است. حالا او در گزارش جدید خود گفته است که عرضه آن ممکن است یک ماه زودتر اتفاق بیفتد.

این تحلیلگر ادعا کرده که ویژن پرو در ماه فوریه (بهمن) وارد بازار خواهد شد. ظاهرا اپل تولید این هدست را با ظرفیت کامل در کارخانه‌های خود در چین شروع کرده و برای دستیابی به هدف آماده‌سازی آن تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ تلاش می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید