اولین گوشی تاشو سونی در راه است - تکفارس 
اولین گوشی تاشو سونی در راه است - تکفارس 
اولین گوشی تاشو سونی در راه است - تکفارس 

اولین گوشی تاشو سونی در راه است

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 18:59
سونی

سونی ظاهرا در حال توسعه اولین گوشی تاشو خود با نام Xperia F است و قصد رقابت با شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی را دارد.

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده اولین گوشی تاشو سونی دارای نمایشگر ۷ اینچی ۴K خواهد بود اما برنامه معرفی این گوشی هنوز قطعی نشده است.

در حالیکه آینده‌ گوشی‌های تاشو هنوز نامشخص است اما علاقه به این نوع گوشی‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. بنابراین انتظار می‌رود که سونی و شرکت‌هایی دیگری نیز وارد این بازار شوند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره Xperia F منتشر نشده است و باید ببینیم سونی درنهایت این گوشی را با چه طراحی و مشخصاتی معرفی می‌کند.

گفتنی است شیائومی هم روی یک گوشی تاشو جدید با نام شیائومی میکس فلیپ کار می‌کند که از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد.

Xperia F

گوشی شیائومی میکس فلیپ به‌تازگی تائیدیه‌ای در چین دریافت کرده که پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را برای آن نشان می‌دهد.

این گوشی با شماره مدل ۲۳۱۱BPN23C در پایگاه داده MIIT رویت شده است که فناوری ارتباط ماهواره‌ای آن را تائید می‌کند. این فناوری اخیرا در برخی گوشی‌های پرچمدار ارائه شده است.

البته تائیدیه MIIT جزئیات زیادی درباره مشخصات فنی شیائومی میکس فلیپ نشان نمی‌دهد. اما طبق شایعات به نظر می‌رسد که این گوشی تاشو مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام خواهد بود.

همچنین رندرهای میکس فلیپ نشان می‌دهند که در پنل پشتی آن یک سیستم دوربین سه‌گانه و یک صفحه نمایش کوچک در زیر ماژول دوربین وجود دارد. در جلوی دستگاه نیز یک نمایشگر تاشو بلند با بریدگی هول پانچ برای دوربین سلفی وجود دارد.

از طرفی، ویوو هم خود را برای معرفی گوشی‌‌های تاشدنی‌ سری X Fold 3 آماده می‌کند و به نظر می‌رسد که ما با قدرتمندترین گوشی‌ تاشو دنیا روبرو خواهیم بود.

طبق اطلاعاتی که فاش شده است، دو گوشی ویوو X Fold 3 و X Fold 3 Pro به تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهند شد. به این ترتیب X Fold 3 Pro می‌تواند لقب قوی‌ترین گوشی‌ تاشو دنیا را به خود اختصاص دهد.

ویوو X Fold 3 Pro همچنین دارای قابلیت‌های مانند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، شارژ بی‌سیم و دوربین پریسکوپ ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود. بر اساس گزارش امروز، گوشی‌های سری ویوو X Fold 3 احتمالا در ماه مارس (اسفند) معرفی خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید