شایعه: سونی با برند اکسپریا (Xperia) خداحافظی می کند - تکفارس 
شایعه: سونی با برند اکسپریا (Xperia) خداحافظی می کند - تکفارس 
شایعه: سونی با برند اکسپریا (Xperia) خداحافظی می کند - تکفارس 

شایعه: سونی با برند اکسپریا (Xperia) خداحافظی می کند

افشین نوری
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 11:38
سونی اکسپریا 5 IV

سونی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ سری اکسپریا را کنار بگذارد و به جای آن یک سری جدید با دوربین زیر نمایشگر عرضه کند.

طبق یک گزارش جدید به نظر می‌رسد سونی قصد دارد با معرفی برند جدیدی، حضور پررنگ‌تری در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد. در حالیکه ۱۵ سال از عمر برند اکسپریا می‌گذرد اما حالا شایعاتی درباره پایان کار آن وجود دارد.

طبق گزارش امروز سونی در سال ۲۰۲۵ گوشی Xperia 1 VII را عرضه نخواهد کرد و در عوض به سراغ ارائه یک برند جدید با دوربین زیر نمایشگر خواهد رفت.

در حال حاضر، دوربین سلفی گوشی‌های سونی در بریدگی بالای نمایشگر قرار دارند که معمولا حاشیه‌های نسبتا بزرگی در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی دارند.

بنابراین استفاده از دوربین زیر نمایشگر می‌تواند این فرصت را در اختیار سونی قرار دهد تا دوباره خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران حوزه گوشی‌های هوشمند مطرح کند.

سونی ظاهرا قصد دارد نسل بعدی گوشی‌های اکسپریا خود را به اولین فناوری امضای دیجیتال دوربین مجهز کند. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا تصاویر گرفته شده را به صورت دیجیتالی در داخل دوربین امضا کنند و از دستکاری آن‌ها توسط دیگران جلوگیری کنند.

این فناوری که اولین بار در اوایل ماه جاری توسط سونی معرفی شد، قرار است از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، به برخی دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم این شرکت از جمله α۹ III، α۱ و α۷S III اضافه شود.

یک شایعه جدید ادعا کرده است که سونی فناوری امضای دیجیتال خود را برای گوشی‌های نسل بعدی اکسپریا ۱ VI و ۵ VI نیز که سال ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد خواهد آورد.

فناوری امضای دیجیتال دوربین درواقع راهی برای اطمینان از اعتبار عکس‌ها و ویدیوها است که از طریق یک کلید رمزنگاری منحصربه‌فرد در داخل دوربین ایجاد می‌شود. بنابراین هنگامی که یک عکس یا ویدیو ثبت می‌گردد، امضا در فایل آن‌ها جاسازی می‌شود. سپس از این امضا می‌توان برای تشخیص عدم دستکاری تصویر استفاده کرد.

حتی با استفاده از این فناوری روزنامه‌نگاران می‌توانند برای تائید اعتبار عکس‌هایی که در میدان می‌گیرند استفاده کنند. این فناوری همچنین می‌تواند از تصاویر در برابر نقض کپی رایت محافظت کند.

گفتنی است اکسپریا ۱ IV سال گذشته از نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و نسبت ابعاد نمایشگر آن ۲۱:۹ بود. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید