اینترنت ماهواره‌ای موبایل با موفقیت آزمایش شد - تکفارس 
اینترنت ماهواره‌ای موبایل با موفقیت آزمایش شد - تکفارس 
اینترنت ماهواره‌ای موبایل با موفقیت آزمایش شد - تکفارس 

اینترنت ماهواره‌ای موبایل با موفقیت آزمایش شد

افشین نوری
۷ اسفند ۱۴۰۲ - 14:22
اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک

شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد که با موفقیت اینترنت ماهواره‌ای موبایل موسوم به سرویس Direct to Cell را آزمایش کرده است.

اسپیس‌ایکس در شبکه‌ اجتماعی X پست جدیدی با استفاده از اینترنت ماهواره‌ای Direct Cell منتشر کرده است تا این خبر را اعلام کند.

فناوری Direct to Cell سرویس جدید استارلینک برای انتقال متن، صدا و داده است که چند ماه پیش معرفی شد و حالا با موفقیت آمایش شده است.

اسپیس‌ایکس به‌تازگی ۶ ماهواره Direct to Cell به مدار زمین ارسال کرده است. ماهواره‌‌های Direct to Cell استارلینک دارای مودم‌هایی هستند که به عنوان برج‌های تلفن همراه در فضا عمل می‌کنند. قرار است  اپراتورهایی مانند T-Mobile در ایالات متحده، Rogers در کانادا، KDDI در ژاپن، Optus در استرالیا، One NZ در نیوزلند، Salt در سوئیس و Entel در شیلی از این فناوری استفاده کنند.

اسپیس ایکس در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ ماهواره فعال در فضا دارد که اینترنت پرسرعتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۴ فقط سرویس متنی مستقیم به گوشی را عرضه خواهد کرد. سپس نسخه پرسرعت سرویس LTE ماهواره‌ای با سرعت حداکثر ۲ مگابیت در ثانیه در سال ۲۰۲۵ ارائه خواهد شد.

سرویس ماهواره‌ای جدید استارلینک با همه گوشی‌های LTE سازگار است و برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای نیازی به پایانه‌های زمینی ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید