لینکدین شبیه به تیک تاک می‌شود - تکفارس 
لینکدین شبیه به تیک تاک می‌شود - تکفارس 
لینکدین شبیه به تیک تاک می‌شود - تکفارس 

لینکدین شبیه به تیک تاک می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - 10:52
لینکدین تیک تاک

شبکه اجتماعی لینکدین به صورت آزمایشی قابلیت بارگذاری ویدیویی کوتاه مانند تیک تاک را به پلتفرم خود اضافه می‌کند.

تیک تاک که اکنون بالغ بر یک میلیارد کاربر به خود جذب کرده است، سال‌هاست که الگوی سایر اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی شده است. قبل از این اینستاگرام، یوتیوب و حتی نتفلیکس هم سعی داشته‌اند از فرمول موفق تیک تاک در ارائه ویدیوهای عمودی تقلید کنند.

لینکدین به وبگاه خبری TechCrunch اعلام کرد که در حال کار بر روی فید ویدیویی است که اولین بار توسط مدیر استراتژی این شرکت یعنی آستین نول شناسایی شد. نول در پستی در لینکدین، دمو کوتاهی از این فید را نشان داد که بسیار شبیه به تیک تاک یا Reels اینستاگرام بود. قابلیت ویدیو کوتاه عمودی لینکدین، که در حال حاضر در نسخه بتا است، در تب جدید “Video”قرار دارد. کاربران می‌توانند این ویدیوهای کوتاه را مانند سایر پست‌های لینکدین لایک کنند، به آن نظر بدهند یا دوباره پست کنند.

در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی این ویژگی در دسترس تمامی کاربران لینکدین قرار خواهد گرفت. کارینا هسو، بنیان‌گذار و سازنده استارت‌آپ، این دمو را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت و نوشت:

این ویدیوهای کوتاه شبیه ویدیوهای تیک تاک با تم کار است -ترکیبی از کلیپ‌های پادکست الهام‌بخش + رویدادهای جاری

لینکدین در سال‌های اخیر جامعه اینفلوئنسرهای خود را توسعه داده است، به طوری که با وجود پادکست‌ها، ارائه مرتب محتواهای شغلی توسط مربیان حرفه‌ای و صاحبان کسب‌وکار کاربران زیادی جذب این شبکه شده‌اند. این شرکت در گفتگو با TechCrunch اعلام کرد کاربران در درجه اول به دنبال ویدیوهایی با اهداف یادگیری و پیشرفت هستند. تعداد بیشتری از جوانان برای یادگیری به تیک تاک، مراجعه می‌کنند. تیک تاک همچنین پلتفرمی برای محتواهای مرتبط با حرفه است. اما حالا، لینکدین امیدوار است با ارائه ویدیوهای کوتاه شغلی در این مسیر قدم بگذارد.

البته لازم به ذکر است لینکدین قبلا چندین تلاش ناموفق برای تقلید از قابلیت‌های محبوب در گذشته داشته است. از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت استوری لینکدین به تقلید از اسنپ چت و اینستاگرام اشاره کرد که برای یک شبکه حرفه‌ای چندان منطقی نبود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید