بازی‌های اختصاصی لینکدین در دسترس کاربران قرار گرفتند - تکفارس 
بازی‌های اختصاصی لینکدین در دسترس کاربران قرار گرفتند - تکفارس 
بازی‌های اختصاصی لینکدین در دسترس کاربران قرار گرفتند - تکفارس 

بازی‌های اختصاصی لینکدین در دسترس کاربران قرار گرفتند

فرزاد اسرافیلی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 12:19
بازی‌های اختصاصی لینکدین

لینکدین به تازگی سه بازی‌ فکری خود را در دسترس کاربران این شبکه اجتماعی قرار داده است. هدف از ارائه بازی‌های اختصاصی لینکدین، تعامل و اتصال کاربران به یکدیگر عنوان شده است.

لینکدین سه بازی اختصاصی خود را که هم از طریق دسکتاپ (در ستون اخبار لینکدین) و هم با موبایل قابل بازی هستند و به سبک Wordle هستند معرفی کرد. این سه بازی تفکر محور عبارت‌اند از بازی تداعی کلمات Pinpoint، بازی فکری Queens و بازی چیستان مانند Crossclimb.

هر کدام از این بازی‌ها را می‌‍توان یک بار در روز بازی کرد و حل آن چند دقیقه زمان می‌برد. به گفته کارشناسان از آنجایی که بازی کردن بازی‌های Wordle و به اشتراک گذاری آن‌ها کار راحتی است، ازینرو می‌تواند نیاز ما به کنترل، ارتباط با دیگران و شایستگی را برآورده سازد.

هدف لینکدین این است که همین تجربه مشترک به بازی‌های آن‌ها نیز منتقل شود تا کاربران بتوانند با همکاران و مخاطبین جدید ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، مشاهده تابلوهای امتیازات می‌تواند الهام بخش رفاقت و رقابت دوستانه میان صنف‌های مختلف مشارکت کننده در این بازی‌ها شود.

کاربران همچنین می‌توانند مشاهده کنند کدام یک از کانکشن‌هایشان بازی‌های مشابه را انجام داده‌اند. ازینرو می‌تواند منجر به مکالمه درباره بازی مورد نظر شود.

چنین بازی‌های کوتاه روزانه می‌تواند به عادتی برای کاربران تبدیل شود و چون وقت تلف کن نیستند، می‌توانند افراد را تشویق کند تا موقع استراحت به پلتفرم بازگردند و علاوه بر بازی به مطالعه مقاله‌ها و خبرها بپردازند.

نیویورک تایمز با استفاده از این مدل در اشتراک بازی‌های ۶ دلاری خود در ماه، رشد قابل توجهی داشته است. در سال ۲۰۲۳، این برنامه ۱۰ میلیون بار دانلود شد و درآمد اشتراک سه ماهه سوم با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شد.

لازم به ذکر است پازل‌های روزانه Pinpoint و Crossclimb را پائولو پاسکو، ویرایشگر بازی‌های لینکدین و برنده مسابقات پازل جدول کلمات متقاطع آمریکا در سال جاری ساخته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید