شکایت تیک تاک از دولت آمریکا - تکفارس 
شکایت تیک تاک از دولت آمریکا - تکفارس 
شکایت تیک تاک از دولت آمریکا - تکفارس 

شکایت تیک تاک از دولت آمریکا

فرزاد اسرافیلی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11:17
شکایت تیک تاک

تیک تاک با تنظیم شکایت علیه دولت آمریکا، حذف این پلتفرم در ایالات متحده را نقض قانون اساسی این کشور دانست.

تیک تاک و شرکت مادرش بایت دنس (ByteDance) با غیرقانونی خواندن این ممنوعیت، روز سه شنبه با تنظیم شکایتی اعلام کردند که این قانون با حذف برنامه‌ای که میلیون‌ها آمریکایی از آن برای بیان نظرات و برقراری ارتباط آزادانه استفاده می‌کنند، متمم اول قانون اساسی این کشور را نقض کرده است.

این شرکت همچنین با اشاره به چالش‌هایی موجود از جمله قانون جدید دولت چین مبنی بر ممنوعیت فروش پلتفرم های بومی، اظهار داشت واگذاری در شرایط کنونی به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

انتظار می‌رود عاقبت فعالیت تیک تاک در ایالات متحده در ماه‌های آینده در دادگاه‌ها مشخص شود. از یک سو امنیت ملی کنگره نگران ارتباط تیک تاک با دولت چین نگران هستند از سوی دیگر تیک تاک معتقد است فروش یا ممنوعیت این پلتفرم ناقض قانون آزادی بیان است و به کسب‌وکارهای کوچک وابسته به این پلتفرم آسیب می‌رساند. در نهایت قرار است پرونده به دیوان عالی کشور برسد.

قانون‌گذاران هردو حزب آمریکا نسبت به استفاده دولتمردان چینی از داده‌های کاربران آمریکای عضو تیک تاک و تاثیر بر شهروندان این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. ایالات متحده هنوز شواهدی برای دفاع از ادعاهای خود ارائه نکرده است، اما فشارهای سیاسی بدون توجه به آن افزایش یافته است.

کارشناسان حقوقی نسبت به ممنوعیت این پلتفرم هشدار داده و معتقدند این قانون پیامدهای گسترده‌تری برای رسانه‌های دیجیتال در ایالات متحده در پی خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید