مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد می‌خواهد تیک‌تاک را بخرد - تکفارس 
مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد می‌خواهد تیک‌تاک را بخرد - تکفارس 
مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد می‌خواهد تیک‌تاک را بخرد - تکفارس 

مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد می‌خواهد تیک‌تاک را بخرد

علیرضا بیات
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 21:58
اکتیویژن بلیزارد تیک‌تاک

ظاهرا بابی کوتیک مدیرعامل اسبق اکتیویژن بلیزارد برای تصاحب تیک‌تاک مشتاق به نظر می‌رسد. طبق خبر‌ها ایده یک شراکت بالقوه مابین مدیرعامل شرکت OpenAI جناب آقای سم آلتمن و بابی کوتیک برای تصاحب شرکت تیک‌تاک مطرح گردیده است.

گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که مدیر عامل اسبق شرکت اکتیویژن بلیزارد آقای بابی کوتیک مایل به خرید شرکت تیک‌تاک است. در نظر داشته باشید به تازگی لایحه اجازه فروش برنامه‌های شبکه اجتماعی به یک فرد آمریکایی یا لغو دسترسی کامل به آن در ایالات متحده آمریکا مطرح شده است.

آقای کوتیک ایده خرید برنامه تیک‌تاک را در یک کنفرانس با شرکای بالقوه خود من جمله آقای سم آلتمن مدیر عامل شرکت OpenAI‌ و آقای ژانگ یمینگ مدیر اجرایی شرکت چینی صاحب تیک‌تاک یعنی کمپانی ByteDance‌ مطرح کرده است. اگر قرار بر فروش شرکت تیک تاک باشد حرف از صدها میلیارد دلار در میان است.

آقای بابی کوتیک به مدت بیش از ۳۰ سال هدایت اکتیویژن بلیزارد را بر عهده داشت و در سال گذشته استعفای خود را اعلام داشت. در یک پرونده حقوقی در سال میلادی ۲۰۲۱، شرکت تحت رهبری او به اتهام تسهیل تبعیض جنسیتی متهم شد. به گزارش WSJ، کوتیک از حملات و شکایت‌ها آگاه بود اما اطلاعات کامل را به هیئت مدیره اعلام نکرد و به گزارش سایت The Verge او به تجاوز نیز متهم شد.

پس از اینکه گزارش‌ها به صورت عمومی منتشر شدند، کارمندان شرکت اکتیویژن بلیزارد شروع به فشار آوردن برای استعفای آقای بابی کوتیک کردند اما او همچنان در سمت خود ماند تا اینکه تصاحب شرکت توسط مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ نهایی شد.

قانون محافظت از آمریکایی‌ها از برنامه‌های کنترل شده توسط خارجیان که قرار است توسط جو بایدن امضا شود، عنوان می‌دارد که ByetDance باید تیک‌تاک را ظرف ۶ ماه بفروشد وگرنه از حضور در فروشگاه‌های برنامه آمریکا منع خواهد شد. هفته گذشته، این شبکه اجتماعی اعلان‌های فوری را برای درخواست تماس با نمایندگان خود ارسال کرد. پس از رای در مجلس نمایندگان که منتظر تصویب است، این لایحه به سنا ارسال خواهد شد.

نگرانی‌ اصلی قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بر روی ارتباط تیک‌‌تاک با چین و دسترسی احتمالی این کشور به داده‌های محرمانه تمرکز دارد. در همین حال، همکاری این شبکه اجتماعی با OpenAI احتمالا شامل آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بر داده‌های کاربران است، که به نظر ایمن نمی‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید