لایحه ممنوعیت تیک تاک در آمریکا توسط جو بایدن امضا شد - تکفارس 
لایحه ممنوعیت تیک تاک در آمریکا توسط جو بایدن امضا شد - تکفارس 
لایحه ممنوعیت تیک تاک در آمریکا توسط جو بایدن امضا شد - تکفارس 

لایحه ممنوعیت تیک تاک در آمریکا توسط جو بایدن امضا شد

افشین نوری
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 13:07
جو بایدن

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سرانجام لایحه مربوط به ممنوعیت تیک تاک در آمریکا را که قبلا به تصویب کنگره رسیده بود امضا کرد.

طبق این لایحه، شرکت بایت‌دنس به‌عنوان مالک تیک تاک ۹ ماه فرصت دارد تا آن را بفروشد در غیر اینصورت به‌طور کامل ممنوع خواهد شد.

این لایحه تحت عنوان محافظت از آمریکایی‌ها در برابر اپلیکشن‌های تحت کنترل کشور‌های متخاصم ارائه شده و با همراهی هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه تنظیم گردیده است.

این لایحه همچنین به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اجازه گنجاندن هر برنامه و رسانه اجتماعی دیگر که توسط یک کشور متخاصم کنترل می‌شود را به این لایحه می‌دهد.

به معنای دیگر هر برنامه رسانه اجتماعی که توسط یک کشور متخاصم کنترل می‌شود جهت فعالیت در آمریکا باید تمامی ارتباط خود با کشور مبدا را قطع نماید. ایالات متحده آمریکا در حال حاضر کشور‌های چین روسیه، ایران و کره شمالی را در تحت عنوان کشور‌های متخاصم می‌شناسد.

بایت‌دنس در واکنش به این اتفاق گفته است که در دادگاه علیه قانون تصویب شده اقدام خواهد کرد و زیر بار آن نخواهد رفت.

گفتنی است مجلس نمایندگان ایالات متحده قبلا لایحه‌ی دیگری را با هدف اجبار تیک‌تاک برای فروش سهام خود تصویب کرده بود. بر اساس آن لایحه، شرکت بایت‌دنس در عرض شش ماه باید پلتفرم تیک‌تاک را به فروش می‌رساند و یا در کشور آمریکا با ممنوعیت و حذف از فروشگاه‌های نرم‌افزار پلی استور و اپ استور مواجه می‌شد.

تفاوت بین لایحه‌ی قدیمی و لایحه‌ی جدید تصویب شده توسط مجلس نمایندگان در این است که شرکت بایت‌دنس به جای مهلت ۶ ماهه، حدودا ۹ ماه فرصت دارد تا سهام خود را واگذار کند. این مهلت می‌تواند توسط کاخ سفید به مدت ۹۰ روز تمدید شود.

مدیرعامل تیک‌تاک، در ماه گذشته پس از تصویب لایحه گفته بود: “ما به مبارزه ادامه می‌دهیم؛ و از حقوق قانونی خود در این رابطه استفاده می‌کنیم”.

این پلتفرم انتشار ویدئوی کوتاه، هم اکنون ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و در این کشور بسیار محبوب است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید