تیک‌تاک یک قدم دیگر به ممنوعیت در آمریکا نزدیک‌تر شد - تکفارس 
تیک‌تاک یک قدم دیگر به ممنوعیت در آمریکا نزدیک‌تر شد - تکفارس 
تیک‌تاک یک قدم دیگر به ممنوعیت در آمریکا نزدیک‌تر شد - تکفارس 

تیک‌تاک یک قدم دیگر به ممنوعیت در آمریکا نزدیک‌تر شد

فرشاد مکوندی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 14:37
ممنوعیت تیک‌تاک

مجلس نمایندگان ایالات متحده اخیرا لایحه‌ای را تصویب کرده است که ممکن است به ممنوعیت تیک‌تاک در کشور آمریکا و یا فروش سهام تیک‌تاک توسط مالک آن منجر شود.

مجلس نمایندگان ایالات متحده اخیرا با تصویب لایحه‌ای جدید، شرکت ByteDance، مالک چینی پلتفرم تیک‌تاک را ملزم کرده است تا ظرف مدت ۹ ماه، سهام این پلفترم را به فروش برساند. شانس تصویب این لایحه توسط مجلس سنا با حمایت هر دو حزب بسیار بالاست و ممکن است به ممنوعیت این پلتفرم منجر شود.

پیش از این در ماه مارس، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ی دیگری را با هدف اجبار تیک‌تاک برای فروش سهام خود تصویب کرده بود. بر اساس آن لایحه، شرکت ByteDance در عرض شش ماه باید پلتفرم تیک‌تاک را به فروش می‌رساند و یا در کشور آمریکا با ممنوعیت و حذف از فروشگاه‌های نرم‌افزار پلی استور و اپ استور مواجه می‌شد. این پلتفرم انتشار ویدئوی کوتاه، هم اکنون ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و در این کشور بسیار محبوب است.

تفاوت بین لایحه‌ی قدیمی و لایحه‌ی جدید تصویب شده توسط مجلس نمایندگان در این است که شرکت ByteDance به جای مهلت ۶ ماهه، حدودا ۹ ماه فرصت دارد تا سهام خود را واگذار کند. این مهلت می‌تواند توسط کاخ سفید به مدت ۹۰ روز تمدید شود.

طبق گزارش‌ها، احتمال تصویب این لایحه توسط مجلس سنا به ۸۰ درصد می‌رسد. اگر مجلس سنا به تصویب لایحه تیک‌تاک رأی دهد، احتمالا به تایید جو بایدن، رئیس جمهور این کشور نیز خواهد رسید. رییس جمهور آمریکا در گذشته اعلام کرده بود که چنین قانونی را در صورت تصویب، امضا می‌کند.

مدیرعامل تیک‌تاک، در ماه گذشته پس از تصویب لایحه گفت: “ما به مبارزه ادامه می‌دهیم؛ و از حقوق قانونی خود در این رابطه استفاده می‌کنیم”.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید