پوکو F6 با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ رویت شد - تکفارس 
پوکو F6 با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ رویت شد - تکفارس 
پوکو F6 با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ رویت شد - تکفارس 

پوکو F6 با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ رویت شد

افشین نوری
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 16:47
پوکو F6 گیک‌بنچ

شیائومی ظاهرا قصد دارد گوشی گیمینگ پوکو F6 را معرفی کند و حالا این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ در گیک‌بنچ رویت شده است.

طبق یک گزارش جدید، گوشی پوکو F6 با شماره مدل ۲۴۰۶۹PC21G در بنچمارک معروف گیک‌بنچ مشاهده شده است که نشان می‌دهد این گوشی به‌زودی معرفی خواهد شد.

این گوشی در تست‌های تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازهای ۱۸۸۴ و ۴۷۹۹ را کسب کرده است.

پوکو F6 گیک‌بنچ

به نظر می‌رسد این گوشی نسخه تغییرنام یافته ردمی توربو ۳ خواهد بود که به‌تازگی در چین با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ معرفی شد.

طبق شایعات، پوکو F6 دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED با وضوح  1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود و با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

گفتنی است گوشی ردمی توربو ۳ که اواخر فروردین در چین رونمایی شد، دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱.۵K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۴۰۰ نیت است و یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر دارد.

قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ است که درواقع نسخه کمی پایین‌تر تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

ردمی توربو ۳

این تراشه از همان هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند، اما دارای تفاوت‌هایی در بخش فرکانس و پردازنده گرافیکی است.

اسنپدراگون ۸s نسل ۳ از یک هسته اصلی Cortex-X4، چهار هسته Cortex-A720 و سه هسته Cortex-A520 استفاده می‌کند اما فرکانس آن‌ها به‌ترتیب به ۳ گیگاهرتز، ۲.۸ گیگاهرتز و ۲ گیگاهرتز کاهش یافته است.

تفاوت دیگری که بین اسنپدراگون ۸s نسل ۳ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وجود دارد این است که به جای معماری ۱+۵+۲ از چینش ۱+۴+۳ استفاده کرده است. البته فرایند ساخت همچنان ۴ نانومتری است.

منبع تغذیه ردمی توربو ۳ یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۹۰ وات است و در بخش نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را در کنار رابط کاربری HyperOS اجرا می‌کند.

در پنل پشتی آن یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی وجود دارد و دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسلی است.

ردمی توربو ۳ در نسخه پایه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی به قیمت ۲۷۵ دلار عرضه می‌شود و بالاترین نسخه آن با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی ۳۸۵ دلار قیمت دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید