تیک تاک ممکن است از همه فروشگاه‌های آنلاین حذف شود - تکفارس 
تیک تاک ممکن است از همه فروشگاه‌های آنلاین حذف شود - تکفارس 
تیک تاک ممکن است از همه فروشگاه‌های آنلاین حذف شود - تکفارس 

تیک تاک ممکن است از همه فروشگاه‌های آنلاین حذف شود

علیرضا بیات
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - 20:30
تیک تاک حذف از فروشگاه‌های آنلاین

برنامه تیک تاک ممکن است تحت تاثیر روابط تنش‌آمیز بین ایالات متحده آمریکا و صاحبان این برنامه از همه فروشگاه‌های آنلاین حذف شود. تنش موجود ما‌بین قانون‌گذاران آمریکایی و تیک تاک به زودی ممکن است به شدت شهروندان آمریکایی و تکنولوژی‌دوستان را تحت تاثیر بگذارد.

اپلیکیشن تحت مالکیت شرکت ByteDance ممکن است به زودی از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی حذف شود. قانون‌گذاران در حال فشار آوردن برای تصویب این لایحه هستند. آن‌ها همچنین تهدید کردند هر فروشگاه آنلاینی که میزبان اپلیکیشن تیک تاک باشد را جریمه خواهند کرد مگر این که ارتباط با سرور‌های ByteDance را کاملا قطع نمایند.

این طرح تحت عنوان محافظت از آمریکایی‌ها در برابر اپلیکشن‌های تحت کنترل کشور‌های متخاصم ارائه شده است. این عمل یک کار گروهی با همراهی هر دو حزب و با هدایت نمایندگان منتخب مجلس در حزب چینی کمونیست است. این لایحه توسط نماینده Mike Gallagher و آقای Raja Krishnamoorthi آغاز شده و هم‌اکنون نیز دارای ۱۹ حامی در بین نمایندگان است. تصور می‌شود که حمایت بیشتری از این طرح شود و امضاهای بیشتری توسط نمایندگان کنگره جمع‌آوری شود که نشان‌دهنده جدیدت موضوع می‌باشد.

این لایحه عنوان می‌دارد که هر فروشگاه آنلاین و یا هر ارائه‌دهنده سرویس میزبانی اینترنت که به پخش برنامه‌های ByteDance من جمله تیک تاک نماید با مجازات مدنی مواجه خواهد شد. این امر منجر به حذف تیک تاک از فروشگا‌های آنلاین خواهد شد مگر اینکه از شرکت ByteDance‌ فاصله بگیرد. تاثیرات بالقوه این طرح بر این اپلیکیشن بسیار جدی خواهد بود. با وجود تمامی این موارد اما تیک تاک در حال حاضر سریعترین رشد در بین تمامی رسانه‌های اجتماعی در آمریکا را در اختیار دارد.

این لایحه همچنین به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اجازه گنجاندن هر برنامه و رسانه اجتماعی دیگر که توسط یک کشور متخاصم کنترل می‌شود را به این لایحه می‌دهد. به معنای دیگر هر برنامه رسانه اجتماعی که توسط یک کشور متخاصم کنترل می‌شود جهت فعالیت در آمریکا باید تمامی ارتباط خود با کشور مبدا را قطع نماید. ایالات متحده آمریکا در حال حاضر کشور‌های چین روسیه، ایران و کره شمالی را در تحت عنوان کشور‌های متخاصم می‌شناسد.

سخنگوی تیک تاک آقای Alex Haurek عنوان کرده است که این لایحه یک ممنوعیت کامل برای برنامه تیک تاک را به همراه خواهد داشت و مهم نیست که نویسندگان آن چقدر سعی کرده‌اند تا آن را در لفافه بیان نمایند. آقای هاورک اضافه نمود که این لایحه متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را نقض و حدود پنج میلیون کسب و کار کوچک که از این پلتفرم استفاده می‌نمایند را از رشد و توسعه باز خواهد داشت.

برنامه تیک تاک هم اکنون نیز متعهد شده است که طبق یک همکاری با شرکت اوراکل داده‌های کاربران آمریکایی را حفظ نماید. اما بعدا مشخص شد که کارمندان شرکت مستقر در چین شرکت ByteDance بدون هیچ محدودیتی به این داده‌ها دسترسی دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید