نیویورک استفاده از تیک تاک را روی همه دستگاه‌های شهر ممنوع کرد - تکفارس 
نیویورک استفاده از تیک تاک را روی همه دستگاه‌های شهر ممنوع کرد - تکفارس 
نیویورک استفاده از تیک تاک را روی همه دستگاه‌های شهر ممنوع کرد - تکفارس 

نیویورک استفاده از تیک تاک را روی همه دستگاه‌های شهر ممنوع کرد

افشین نوری
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 09:42
تیک تاک

طبق یک گزارش جدید، نیویورک تصمیم گرفته است استفاده از تیک تاک را روی دستگاه‌هایی که توسط کارمندان این شهر استفاده می‌شود ممنوع کند. رئیس مرکز امنیت سایبری نیویورک گفته است که تیک تاک یک تهدید امنیتی برای شبکه‌های فنی شهر است.

طبق این گزارش، کارمندان شهر نیویورک دیگر حق استفاده از اپلیکیشن نیک تاک را روی دستگاه‌ها ندارند و حتی اجازه دسترسی به وب سایت تیک تاک را هم ندارند. ایالت نیویورک قبلا استفاده از تیک تاک را روی دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده بود، اما برخی از کارمندان همچنان می‌توانستند از آن برای بازاریابی استفاده کنند.

سخنگوی نیویورک گفته است: «هرچند شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط بین شهروندان عالی هستند، اما ما باید مطمئن شویم که از این پلتفرم‌ها به شیوه امن استفاده می‌شود.»

سیاست‌مداران آمریکا به دنبال تصویب قانونی هستند که می‌تواند منجر به ممنوعیت سراسری تیک تاک شود. آن‌ها نگران انتقال داده‌های شهروندان ایالات متحده به چین هستند، هرچند که بایت دنس مالک تیک تاک این اتهامات را رد کرده است.

ایالت مونتانا آمریکا نیز با تصویب قانونی تبدیل به اولین ایالت این کشور شد که تیک تاک را ممنوع اعلام کرد. تیک تاک از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ تا الان، با احتمال ممنوعیت در آمریکا مواجه بوده است و نگرانی‌های زیادی درباره ارتباط شرکت بایت‌دنس، مالک این پلتفرم، با دولت چین وجود دارد. دولتمردان آمریکایی معتقد هستند که این شرکت داده‌های کاربران را به چین منتقل می‌کند و می‌تواند یک تهدید امنیت ملی برای این کشور باشد. در سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ سعی کرد تا تیک تاک را به‌طور کامل ممنوع کند اما با مخالف دادگاه‌ها مواجه شد.

در ماه‌های اخیر نیز تیک تاک با فشارهای زیادی مواجه بوده است. مدیرعامل این شرکت به‌تازگی در کنگره آمریکا حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد. او به قانون‌گذاران آمریکایی اطمینان داد که تیک تاک اطلاعات کاربران آمریکا را به دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و این اپلیکیشن کاملا برای استفاده آمریکایی‌ها امن است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید