Statcounter: ویندوز ۱۱ یکی از بدترین نسخه هایی ویندوز از نظر میزان نصب است - تکفارس 
Statcounter: ویندوز ۱۱ یکی از بدترین نسخه هایی ویندوز از نظر میزان نصب است - تکفارس 
Statcounter: ویندوز ۱۱ یکی از بدترین نسخه هایی ویندوز از نظر میزان نصب است - تکفارس 

Statcounter: ویندوز ۱۱ یکی از بدترین نسخه هایی ویندوز از نظر میزان نصب است

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 20:05
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

در حالیکه حدود یک سال از عرضه ویندوز ۱۱ می گذرد اما به نظر می‌رسد که اکثر کاربران هنوز از این سیستم عامل استفاده نمی‌کنند. طبق یک گزارش جدید، ویندوز ۱۰ همچنان بیشترین نصب را در کامپیوترهای ویندوزی دارد و این نشان می‌دهد که ویندوز ۱۱ هنوز نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند.

موسسه Statcounter در گزارش جدید خود گفته است که ویندوز ۱۱ به بالاترین میزان نصب خود رسیده است بطوریکه حدود ۱۸.۱ از کاربران از این سیستم عامل استفاده می‌کنند‌. در مقابل، ویندوز ۱۰ سهم بسیار بزرگ ۶۸.۸ درصدی را به خود اختصاص داده است. البته سهم این سیستم عامل در ماه دسامبر ۲۰۲۱ برابر با ۸۲.۴ درصد بود.

طبق گزارش امروز، میزان نصب ویندوز ۱۱ چیزی حدود ۱ کامپیوتر از هر ۵ کامپیوتر است و هر ماه بتدریج بر آمار آن افزوده می‌شود، اما روند رشد آن بسیار کند است. آمار پلتفرم استیم نیز نشان می‌دهد که از اقبال تدریجی کاربران به ویندوز ۱۱ اشاره دارد. ‌

در هر حال، ویندوز ۱۰ فعلا محبوب‌ترین سیستم عامل ویندوزی است و بعید است که به این‌زودی این جایگاه را از دست بدهد‌. با این‌حال، گزارش مربوط به نسخه بتا فایرفاکس نشان می‌دهد که رشد ویندوز ۱۰ کم کم در حال کاهش است.‌ درباره سایر نسخه‌های ویندوز نیز باید بگوییم که طبق گزارش Statcounter، ویندوز ۷ با سهم ۹.۵۵ درصد در جایگاه سوم قرار دارد و ویندوز ۸.۱ با ۲.۲۸ درصد در جایگاه چهارم جای گرفته است.

ویندوز xp نیز سهم ۰.۴۵ درصدی را به خود اختصاص داده است. در مجموع، سیستم عامل ویندوز روی ۷۴.۱۴ درصد دستگاه‌های کامپیوتری نصب است و مک اواس سهم ۱۵.۳ درصدی دارد.  در مقایس بزرگتر، ویندوز با سهم  ۲۹.۲ درصد بعد از اندروید با سهم ۴۲.۹۹ درصد و آی او اس با سهم ۱۷.۲ درصد در رده سوم قرار دارد. 

مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که فروش لایسنس ویندوز ۱۰ را به‌زودی متوقف خواهد کرد. این کار برای سوق دادن کاربران به سمت ویندوز ۱۱ انجام خواهد شد. با این حال، ویندوز ۱۰ تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ همچنان آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید