گزارش: ویندوز ۱۱ توسط ۴۰۰ میلیون دستگاه استفاده می شود - تکفارس 
گزارش: ویندوز ۱۱ توسط ۴۰۰ میلیون دستگاه استفاده می شود - تکفارس 
گزارش: ویندوز ۱۱ توسط ۴۰۰ میلیون دستگاه استفاده می شود - تکفارس 

گزارش: ویندوز ۱۱ توسط ۴۰۰ میلیون دستگاه استفاده می شود

افشین نوری
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 15:55
ویندوز 11

طبق یک گزارش جدید، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان ماهانه از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند. Windows Central گزارش داده که داده‌های داخلی مایکروسافت نشان می‌دهند که انتظار می‌رود تعداد کاربران ویندوز ۱۱ تا اوایل سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد.

ویندوز ۱۰ برای اولین بار، بیش از یک سال بعد از عرضه به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال رسیده بود که ۱۱۵ درصد سریع‌تر از ویندوز ۷ بود. دو سال طول کشید تا ویندوز ۱۱ به همان عدد برسد که نسبت به ویندوز ۱۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی کرد. ویندوز ۱۱ فقط با پردازنده‌هایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده اند و با دستگاه‌هایی که از تراشه‌های امنیتی TPM پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند.

این الزامات سخت افزاری باعث شده تا ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ عقب بماند. ما همچنین شاهد پذیرش کند این سیستم‌عامل در داده‌های نظرسنجی Steam بودیم، به طوری که ویندوز ۱۱ فقط ۳۷ درصد را به خود اختصاص داده است، در حالیکه این عدد برای ویندوز ۱۰ تقریباً ۶۰ درصد است. همچنین Statcounter سهم بازار ویندوز ۱۱ را حدود ۲۵ درصد دانسته که بسیار کمتر از سهم ۷۰ درصد ویندوز ۱۰ است.

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ قرار است در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به پایان برسد. اگر مایکروسافت نتواند تا سال ۲۰۲۵ تعداد بیشتری از کاربران را متقاعد کند که به ویندوز ۱۱ کوچ کنند، ظاهرا این شرکت مجبور بشود تاریخ قطع پشتیبانی را تمدید کند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که هوش مصنوعی را به ویندوز می‌آورد. این شرکت قصد دارد هوش مصنوعی را در سیستم عامل جدید خود ارائه کند و در کنفرانس بیلد ۲۰۲۳ جزئیاتی از قابلیت‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی برای ویندوز ارائه خواهند شد منتشر کرد. ویندوز ۱۲ نیز قرار است از این قابلیت‌ها بهره ببرد.

در حالیکه فقط کاربران نسخه موبایلی بینگ می‌توانستند از گفتگوی صوتی با هوش مصنوعی بهره ببرند، حالا مایکروسافت این قابلیت را به نسخه دسکتاپ گسترش داده است. شما با کلیک روی آیکون میکروفون در باکس چت‌بات بینگ می‌توانید گفتگوی صوتی را فعال کنید و با این چت‌بات صحبت کنید. این چت‌بات می‌تواند به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، آلمانی و فرانسوی به سوالات شما پاسخ دهد.

مایکروسافت هنوز برنامه‌ خود را برای عرضه ویندوز ۱۲ اعلام نکرده است، اما به نظر می رسد که این سیستم‌عامل بر هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید