کپی و پیست در ویندوز ۱۱ به هوش مصنوعی مجهز شد - تکفارس 
کپی و پیست در ویندوز ۱۱ به هوش مصنوعی مجهز شد - تکفارس 
کپی و پیست در ویندوز ۱۱ به هوش مصنوعی مجهز شد - تکفارس 

کپی و پیست در ویندوز ۱۱ به هوش مصنوعی مجهز شد

فرزاد اسرافیلی
۳ خرداد ۱۴۰۳ - 14:20
کپی و پیست در ویندوز هوش مصنوعی

مایکروسافت با اضافه کردن قابلیت Advanced Paste به Power Toys، کپی و پیست کردن در ویندوز ۱۱ را مجهز به هوش مصنوعی کرده است.

مایکروسافت قابلیت Advanced Paste  را به PowerToys ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. بدین ترتیب با استفاده از این قابلیت، می‌توان محتوای کلیپ‌بورد را به کمک هوش مصنوعی به شکل دیگری تبدیل کرد. این ویژگی جدید می‌تواند به کاربران کمک کند تا به عنوان مثال کدی را به یک زبان کپی کرده و به زبان دیگر پیست کنند. ازینرو سرعت کار کابران افزایش می‌یابد. البته برای استفاده بهینه از این ویژگی نیاز به خرید اعتبار OpenAI API است.

مایکروسافت قابلیت Advanced Paste را به نسخه ۰.۸۱ PowerToys  اضافه کرده است. پس از فعال شدن، می‌توان با دستور کلید ویژه Windows Key + Shift + V از آن بهره‌مند شد. با زدن این دستور، پنجره Advanced Paste باز می‌شود و گزینه‌هایی از جمله متن ساده، علامت گذاری و JSON را برای پیست کردن نمایش می‌دهد.

کپی و پیست در ویندوز هوش مصنوعی

در صورت فعال کردن قابلیت Paste with AI در تنظیمات Advanced Paste، یک صفحه دستور OpenAI نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید نحوه تبدیل مورد نظر مانند خلاصه‌ سازی، ترجمه‌، ایجاد کد، بازنویسی از سبک معمولی به حرفه‌ای، عبارت‌های شرطی یودا (Yoda) یا هر چیز دیگری را وارد کنید.

لازم به ذکر است برای استفاده کامل از این قابلیت باید پیش نیازهایی را داشته باشید. بدین منظور بایستی کلید OpenAI API را در PowerToys اضافه کنید و اگر اعتبار ندارید باید برای حساب OpenAI خود اعتبار خریداری کنید. (اعتبارهای API با حساب ChatGPT پولی متفاوت هستند.)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید