قابلیت هوش مصنوعی AI Explorer به ویندوز ۱۱ می‌آید - تکفارس 
قابلیت هوش مصنوعی AI Explorer به ویندوز ۱۱ می‌آید - تکفارس 
قابلیت هوش مصنوعی AI Explorer به ویندوز ۱۱ می‌آید - تکفارس 

قابلیت هوش مصنوعی AI Explorer به ویندوز ۱۱ می‌آید

افشین نوری
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 13:24
AI Explorer

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد به‌زودی قابلیت هوش مصنوعی AI Explorer را در ویندوز ۱۱ ارائه کند.

طبق اطلاعات امروز، قابلیت هوش مصنوعی AI Explorer قرار است فقط برای دستگاه‌هایی که مجهز به پردازنده‌های جدید اسنپدراگون ایکس الیت و پلاس کوالکام هستند عرضه شود.

این قابلیت، در پس‌زمینه اجرا خواهد شد و همه کارهایی که با کامپیوتر انجام می‌دهید به خاطر خواهد سپرد تا بعدا آن کارها را با سرعت بیشتری انجام دهد.

البته این قابلیت، حریم خصوصی کاربران را حفط خواهد کرد، چراکه همه پردازش‌های آن روی دستگاه انجام خواهد شد.

شما همچنین خواهید توانست تعیین کنید AI Explorer چه برنامه‌هایی را ردیابی بکند یا نکند. AI Explorer همچنین پیشنهاد‌هایی را به کاربران در موارد مختلف خواهد داد.

مایکروسافت همچنین قصد دارد تبلیغات را به منوی استارت ویندوز ۱۱ اضافه کند. این شرکت شروع به آزمایش این ویژگی در کانال بتا ویندوز کرده است.

طبق یک گزارش جدید، تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌ها قرار است در منوی استارت ویندوز ۱۱ نمایش داده شود. به گفته مایکروسافت هم‌اکنون اینسایدرهای ویندوز کانال بتا به آن دسترسی دارند.

این تبلیغات به‌طور پیش فرض فعال هستند و می‌توان از بخش تنظیمات آن‌ها را غیرفعال کرد. البته این قابلیت فعلا در مرحله آزمایشی است و اگر بازخوردهای خوبی از طرف تست‌کنندگان دریافت نکند ممکن است حذف شود.

گفتنی است نمایش تبلیغات مدت‌ها است که در بخش‌های مختلف ویندوز ۱۰ نمایش داده می‌شود که از آن جمله می‌توان به لاک اسکرین و منوی استارت اشاره کرد.

مایکروسافت همچنین قصد دارد سال آینده به پشتیبانی از زیرسیستم و اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پایان دهد.

سه سال پیش بود که این غول نرم‌افزاری اعلام کرد می‌خواهد با اپ‌استور آمازون اپ‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۱ بیاورد. اما این زیرسیستم ویندوز در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۲۰۲۵ به پایان کار خود خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید