هوش مصنوعی جدید گوگل رفتار مولکول‌ها را پیش‌بینی می‌کند - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید گوگل رفتار مولکول‌ها را پیش‌بینی می‌کند - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید گوگل رفتار مولکول‌ها را پیش‌بینی می‌کند - تکفارس 

هوش مصنوعی جدید گوگل رفتار مولکول‌ها را پیش‌بینی می‌کند

فرزاد اسرافیلی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 09:34
هوش مصنوعی جدید گوگل

گوگل به همراه شرکت Isomorphic Labs از جدیدترین مدل هوش مصنوعی AlphaFold برای پیش بینی رفتار مولکول‌های بدن انسان رونمایی کرد.

امروزه هوش مصنوعی پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که از آن در تولید ویدئو، نوشتن کدهای کامپیوتری و حتی مکالمه با انسان‌ها استفاده می‌شود. در جدیدترین حرکت هوش مصنوعی به تسریع درک بدن انسان و مبارزه با بیماری کمک می‌کند.

روز چهارشنبه، شرکت DeepMind گوگل با همکاری شرکت Isomorphic Labs از مدل قدرتمندتر AlphaFold، رونمایی کرد. این هوش مصنوعی جدید گوگل به دانشمندان در درک رفتار مکانیسم‌های میکروسکوپی که سلول‌ها را به حرکت در می‌آورند کمک خواهد کرد.

مدل اولیه AlphaFold در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در آن زمان معمایی را حل کرد که دانشمندان بیش از ۵۰ سال قادر به حل آن نبودند. معمایی که این هوش مصنوعی حل کرده بود «مشکل تاخوردگی پروتئین» نام داشت.

پروتئین‌ها مولکول‌های میکروسکوپی هستند که بر رفتار همه موجودات زنده تاثیر می‌گذارد. این مولکول‌ها ابتدا به صورت رشته‌هایی از ترکیبات شیمیایی درمی‌آیند، سپس به شکل‌های سه‌بعدی می‌پیچند و عمل تاشدگی پروتئین رخ می‌دهد. این شکل‌های سه بعدی نحوه تعامل پروتئین‌ها با دیگر مکانیسم‌های میکروسکوپی در بدن را مشخص می‌‌‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید