تراشه M4 اپل با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی شد - تکفارس 
تراشه M4 اپل با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی شد - تکفارس 
تراشه M4 اپل با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی شد - تکفارس 

تراشه M4 اپل با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی شد

محمدامین حیدری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 20:48
تراشه M4 اپل

شایعات سرانجام به حقیقت پیوست و در روز سه شنبه شاهد معرفی تراشه M4 اپل به عنوان نسل بعدی تراشه اپل سیلیکون هستیم که با تمرکز بر هوش مصنوعی ساخته شده است.

این تراشه که از معماری ۳ نانومتری بهره می‌برد، اولین تراشه اپل می‌باشد که اساسا برای هوش مصنوعی طراحی شده است. آن‌طور که پیداست نسل بعدی تبلت آیپد پرو به تراشه M4 اپل مجهز می‌شوند که قرار است به زودی شاهد استفاده از آن در محصولات مک این شرکت نیز باشیم؛ بنابراین اخبار آینده ما را در مورد تراشه نام‌برده از دست ندهید.

تراشه M4 اپل از یک موتور نمایشگر جدید برخوردار است که رنگ دقیق و روشنایی صفحه نمایش OLED جدید را در آیپد پرو ۲۰۲۴ به ارمغان می‌آورد. علاوه‌بر این، تراشه جدید اپل به یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای مجهز شده است که از چهار هسته عملکردی در کنار شش هسته بهینه بهره می‌برد؛ این پردازنده قادر به ارائه عملکرد ۵۰ درصد سریعتر نسبت تراشه M2 است.

از ویژگی‌های دیگر تراشه M4 به موتور عصبی آن با توانایی پردازش ۳۸ تریلیون عملیات در ثانیه اشاره نمود که به گفته اپل، این تراشه برای امور مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار مناسب است. جانی اسروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل بیان کرده است:

آیپد پرو جدید با تراشه M4 نمونه‌ای عالی از چگونگی ساخت سیلیکون سفارشی باکیفیت است که محصولات شگفت‌انگیز را به ارمغان می‌آورد.

او در ادامه افزوده است:

عملکرد بهینه تراشه M4 اپل در کنار موتور نمایشگر جدید آن طراحی باریک و نوآورانه صفحه نمایش آیپد پرو را امکان‌پذیر کرده است؛ در همین حال پیشرفت‌های اساسی در پردازنده، گرافیک، موتور عصبی و سیستم حافظه تراشه نام‌برده، آن را به محصولی به شدت مناسب برای آخرین اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید