وارن بافت هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد - تکفارس 
وارن بافت هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد - تکفارس 
وارن بافت هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد - تکفارس 

وارن بافت هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد

فرزاد اسرافیلی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 16:08
وارن بافت هوش مصنوعی

وارن بافت میلیاردر معروف ضمن هشدار نسبت به افزایش کلاهبرداری با استفاده از هوش مصنوعی، آن را با بمب اتمی مقایسه کرد.

این سرمایه گذار مشهور و مدیرعامل شرکت برکشایر در جلسه سالانه سهامداران شرکتش در روز شنبه اعلام کرد کلاهبرداری بخش همیشگی جامعه آمریکا بوده است. به اعتقاد وی تصاویر و ویدئوهایی که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته می‌شوند بقدری باورکننده هستند که تشخیص واقعی بودن یا نبودن آنها عملا غیرممکن است.

بافت اعلام کرد که کلاهبرداران برای دریافت پول نقد از افراد از دیپ فیک او استفاده کرده بودند. آقای بافت در رابطه با این دیپ فیک اعلام کرد:

اگر من به صنعت کلاهبرداری علاقه‌مند بودم، الان این صنعت رو به رشد بود!

بافت همچنین توسعه هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد و اظهارات تکراری نشست سال گذشته در برکشایر را بیان کرد. وی در این باره گفت:

زمانی که سلاح هسته‌ای تولید کردیم، دیگه مرغ از قفس پریده بود. اکنون همین مرغ کارهای وحشتناکی انجام می‌دهد. قدرت این مرغ مرا به شدت می‌ترساند. هوش مصنوعی تا حدودی شبیه آن است. شاید در آینده آرزو کنیم که ای کاش هرگز این مرغ هم از قفس نمی‌پرید.

نکته حالب این است که این میلیاردر سال‌ها قبل از انتشار ChatGPT از پتانسیل عظیم هوش مصنوعی تعریف و تمجید می‌کرد و به تبلیغ آن می‌پرداخت. آقای بافت تاکید کرده بود که در فناوری هوش مصنوعی متخصص نیست اما اهمیت آن را نیز انکار نمی‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید