اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی به نرم‌افزار Paint ویندوز۱۱
اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی به نرم‌افزار Paint ویندوز۱۱
اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی به نرم‌افزار Paint ویندوز۱۱

اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی به نرم‌افزار Paint ویندوز۱۱

محمدرضا نصیرزاده
۵ شهریور ۱۴۰۲ - 10:14
paint

مایکروسافت در نظر دارد تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ارتقای نرم‌افزار Microsoft Paint استفاده کند. این نرم‌افزار ویندوز برای طراحی و ساختن تصاویر و ویرایش عکس‌ها ساخته شده است. گزارشی از Windows Cenrtral می‌گوید مایکروسافت قصد دارد یک دستیار هوش مصنوعی به این برنامه اضافه کند. اضافه شدن این ویژگی به این معنی خواهد بود که این برنامه در آینده می‌تواند از هوش مصنوعی برای کاربردهای متنوعی همچون ایجاد فضای خالی برای نوشتن به صورت خودکار کمک بگیرد. مایکروسافت احتمالاً این قابلیت جدید را در بروز رسانی آینده ویندوز ۱۱ بگنجاند.

دیگران نیز در این مورد از شباهت برنامه Microsoft Paint بعد از بروز رسانی با Bing’s Image Creator که یک ابزار تولید تصویر با استفاده از کلمه‌های داده شده توسط کاربر است می‌گویند.

البته نه تنها نرم افزار Microsoft Paint بلکه نرم‌افزارهایی مثل Photos, Camera و Snipping Tool نیز احتمالاً در آینده نزدیک از ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز استفاده کنند. طبق گفته Windows Cenrtral در برنامه Photos با استفاده از دستیار هوش مصنوعی بتوانید اشیا و شکل‌های موجود در هر تصویر را جابه‌جا کنید و به مکان دلخواه خود منتقل کنید. برای مثال اگر یک شخص دیگر در عکس‌های شما باشید می‌توانید آن را به مکان دیگر منتقل یا کاملاً حذف کنید.

در مورد برنامه های Snipping Tool و Camera نیز مایکروسافت احتمالاً ویژگی جدیدی به نام تشخیص کاراکتر نوری Optical Character Recognition (OCR) را به آنها اضافه کند. به گفته Windows Cenrtral این قابلیت به برنامه کمک می‌کند تا بتواند کلمه‌های درون تصویر یا اسکرین‌شات‌ها را بخواند و قابلیت رونوشت copy و paste کردن را بسیار ساده کند.
البته هنوز اطمینان کاملی از اضافه شدن این ویژگی‌ها به برنامه‌های گفته شده وجود ندارد؛ اما باتوجه‌به تمرکزی که مایکروسافت از سال گذشته بر روی ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی گذاشته است اضافه شدن چنین ویژگی‌هایی دور از انتظار نیست.

منبع: gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید