اپلیکیشن مایکروسافت پینت سرانجام حالت تاریک را دریافت کرد - تکفارس 
اپلیکیشن مایکروسافت پینت سرانجام حالت تاریک را دریافت کرد - تکفارس 

اپلیکیشن مایکروسافت پینت سرانجام حالت تاریک را دریافت کرد

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 20:11
مایکروسافت پینت

به نظر می‌رسد مایکروسافت سرانجام اولین تغییر اساسی را در برنامه پینت (Paint) در طول یک دهه گذشته ایجاد کرده است. این شرکت علاوه بر حالت تاریک و کنترل‌های زوم بهبودیافته، تغییرات جزئی در رابط کاربری پینت نیز ارائه کرده است.

اینسایدرهای ویندوز این هفته آپدیت جدید پینت را رویت کرده‌اند. این آپدیت، حالت تاریک را به اپلیکیشن پینت اضافه کرده و کاربرد آن در سایر جنبه‌‌ها را نیز بهبود بخشیده است. حالت تاریک پینت مثل سایر اپلیکیشن‌های داخلی ویندوز، به‌طور پیش‌فرض بر اساس تنظیمات سیستمی کاربر فعال خواهد شد. به‌علاوه، این اپلیکیشن دارای یک صفحه تنظیمات است که شما از طریق آن می‌توانید به‌طور دستی حالت تاریک را فعال و سایر قابلیت‌ها را تنظیم نمایید.

مایکروسافت پینت

بهبود دیگری که در پینت ایجاد شده است مربوط به بخش زوم می‌شود. کاربران می‌توانند در نسخه جدید پینت به مقادیر سفارشی در فیلد درصد زوم دسترسی داشته باشند. یک قابلیت جدید fit-to-screen به‌طور خودکار تصاویر را ری‌سایز خواهد کرد تا با سایز پنجره مچ شود.

پینت همچنین میانبرهای جدید کیبورد و کلیدهای دسترسی بهتری را دریافت کرده است. همچنین دیالوگ باکس‌های این برنامه بازطراحی شده است که آن‌ها را با بقیه اینترفیس ویندوز ۱۱ هماهنگ می‌کند.

آپدیت دیگری که برای اینسایدرهای ویندوز ارائه شده است یک روش نوآورانه برای انتقال و مشاهده عکس‌ها از گوشی‌ها است. در بیلد ۲۳۴۷۱، یک دکمه “Add Phone Photos” به نوار دستور در بالای پنجره فایل اکسپلورر اضافه شده است که این دکمه پروسه‌ ست‌آپ یک لینک بی‌سیم را آغاز خواهد کرد.

با کلیک کردن روی این دکمه، یک کد QR یا یک URL ظاهر خواهد شد که کاربران با اسکن آن توسط گوشی خود می‌توانند عکس های گوشی را در فایل اکسپلورر بدون نیاز به اتصال از طریق USB مشاهده کنند. این قابلیت ظاهرا با هر دو گوشی اندرویدی و آیفون سازگار است. سایر آپدیت‌ها در بیلد ۲۳۴۷۱ شامل پشتیبانی از زبان‌ اسپانیایی اروپایی و آمریکای لاتین در Natural Narrator و قابلیت جدا کردن یا ادغام کردن تب‌های فایل اکسپلورر می‌شوند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید