حالا می‌توانید پلاگین‌ها را به کوپایلت در ویندوز ۱۱ اضافه کنید - تکفارس 
حالا می‌توانید پلاگین‌ها را به کوپایلت در ویندوز ۱۱ اضافه کنید - تکفارس 
حالا می‌توانید پلاگین‌ها را به کوپایلت در ویندوز ۱۱ اضافه کنید - تکفارس 

حالا می‌توانید پلاگین‌ها را به کوپایلت در ویندوز ۱۱ اضافه کنید

محمدامین حیدری
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - 20:58
کوپایلت ویندوز ۱۱

مدتی می‌شود که مایکروسافت از هوش مصنوعی پیشرفته خود یعنی کوپایلت پرده برداشته است؛ حال پس از چندین ماه، این غول فناوری در این فکر است تا دستیار مجازی خود را جهت افزایش هرچه بیشتر کاربران آن با ارائه بروزرسانی‌های متعدد توسعه دهد. در همین راستا ویندوز ۱۱ قرار است آپدیت‌هایی در ارتباط با کوپایلت و توانایی‌های این هوش مصنوعی دریافت کند.

پس از عرضه Copilot Pro در ژانویه امسال مایکروسافت از امروز آغاز به ارائه مجموعه‌ای از آپدیت‌ها برای کارآمدتر‌سازی دستیار هوش مصنوعی خود در ویندوز ۱۱ می‌کند. بزرگ‌ترین ویژگی افزوده‌شده پشتیبانی کوپایلت از پلاگین‌ها است، قابلیتی که پیش از این تنها در نسخه تحت وب آن قابل استفاده بود. برای مثال با افزودن افزونه OpenTable به کوپایلت می‌توانید هرگونه رزرو را از طریق گفتگو با او ایجاد کنید؛ یا اگر به مواد‌غذایی نیاز دارید می‌توانید یک سفارش را به کمک افزونه Instacart ثبت کنید. مایکروسافت همچنین وعده داده است افزونه‌های Klarna ،Kayak و Shopify تا ماه آینده اضافه خواهند شد. البته هدف این شرکت تشویق شما به استفاده هرچه بیشتر از کوپایلت است.

مایکروسافت تصمیم دارد کاربران حتی برای دسترسی به تنظیمات سیستم، کوپایلت را ترک نکنند، در همین راستا با عرضه این آپدیت‌ها خواهید توانست تا به کمک دستیار مجازی او به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه خود دسترسی داشته و نسبت به فعال یا غیرفعالسازی حالت صرفه‌جویی باتری، زیرنویس، گوینده و ذره‌بین صفحه نمایش اقدام نمائید. کوپایلت حتی قادر به نمایش لیست شبکه‌های وای‌فای در دسترس برای اتصال هرچه آسان‌تر شما می‌باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود ویژگی دسترسی داشتن به بخش‌های مختلف ویندوز بدون نیاز به تنظیمات آن با استقبال بیشتر کاربران مواجه شود و ادغام این دستیار‌ مجازی با ویندوز را به یک پیروزی کاربردی برای ردموندی‌ها تبدیل کند.

از دیگر تغییرات این به‌روزرسانی در ویندوز ۱۱ می‌توان به تقویت هوش مصنوعی در برنامه‌های مبتنی بر آن مانند Photos و Clipchamp اشاره کرد؛ هم‌اکنون برنامه Photos با با قابلیت Generative Erase می‌تواند به شما در پاک‌کردن اشیاء و عناصر ناخواسته عکس‌ها کمک کند. در طرفی دیگر Clipchamp ابزاری در اختیار کاربر قرار خواهد داد تا با حذف سکوت از ویدیوی خود ، لحظات ناخوشایند آن را از بین ببرد.

مایکروسافت تاریخ آغاز عرضه آپدیت‌های مربوط به کوپایلت و هوش مصنوعی را از امروز اعلام کرده است؛ شایان ذکر است که این آپدیت‌ها را کاربران نسخه‌های ۲۲H2 (2022) یا ۲۳H2 (2023) ویندوز ۱۱ دریافت می‌کنند بنابراین درصورتی که مشتاق امتحان کردن آخرین ویژگی‌های اضافه شده به ویندوز هستید، فراموش نکنید که گزینه “Get the latest updates as soon as they’re available” را برای دستگاه خود فعال کنید. این شرکت انتظار دارد بیشتر این ویژگی‌ها با یک آپدیت اختیاری غیرامنیتی که در ماه مارس ارائه می‌شود در دسترس قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید