تائید شد: تبلیغات به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آیند - تکفارس 
تائید شد: تبلیغات به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آیند - تکفارس 
تائید شد: تبلیغات به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آیند - تکفارس 

تائید شد: تبلیغات به منوی استارت ویندوز ۱۱ می‌آیند

افشین نوری
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - 09:59
ویندوز ۱۱

مایکروسافت ظاهرا قصد دارد تبلیغات را به منوی استارت ویندوز ۱۱ اضافه کند. این شرکت شروع به آزمایش این ویژگی در کانال بتا ویندوز کرده است.

طبق یک گزارش جدید، تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌ها قرار است در منوی استارت ویندوز ۱۱ نمایش داده شود. به گفته مایکروسافت هم‌اکنون اینسایدرهای ویندوز کانال بتا به آن دسترسی دارند.

این تبلیغات به‌طور پیش فرض فعال هستند و می‌توان از بخش تنظیمات آن‌ها را غیرفعال کرد. البته این قابلیت فعلا در مرحله آزمایشی است و اگر بازخوردهای خوبی از طرف تست‌کنندگان دریافت نکند ممکن است حذف شود.

گفتنی است نمایش تبلیغات مدت‌ها است که در بخش‌های مختلف ویندوز ۱۰ نمایش داده می‌شود که از آن جمله می‌توان به لاک اسکرین و منوی استارت اشاره کرد.

مایکروسافت همچنین قصد دارد سال آینده به پشتیبانی از زیرسیستم و اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پایان دهد.

سه سال پیش بود که این غول نرم‌افزاری اعلام کرد می‌خواهد با اپ‌استور آمازون اپ‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۱ بیاورد. اما این زیرسیستم ویندوز در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۲۰۲۵ به پایان کار خود خواهد رسید.

اگر درحال حاضر از اپ‌های اندرویدی در اپ‌استور آمازون استفاده می‌کنید، می‌توانید پس از تاریخی که برای پایان کار این سرویس اعلام شده به استفاده از آن‌ها ادامه دهید. ولی توانایی دانلود کردن اپ یا بازی جدیدی نخواهید داشت. همچنین از تاریخ ۱۶ اسفند کاربران ویندوز ۱۱ دیگر قادر به جست‌وجوی اپ‌استور آمازون یا دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی مرتبط در فروشگاه مایکروسافت نخواهند بود.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ ابتدا پاسخی به پیشرفت اپل در رابطه با تراشه M1 و اجرای اپ‌های iOS در سیستم‌عامل مک به‌ نظر می‌رسید. هرچند مایکروسافت با آمازون همکاری کرد ولی این دو شرکت بدون دسترسی رسمی به پلی‌استور گوگل هیچ‌وقت نتوانستند تجربه‌ای دلچسب ارائه دهند.

احتمالا‍ این بخش بزرگی از دلایل مایکروسافت برای پایان دادن به پشتیبانی از اپ‌های اندروید در ویندوز ۱۱ بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید