حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز ۱۰ کاهش می‌یابد - تکفارس 
حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز ۱۰ کاهش می‌یابد - تکفارس 
حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز ۱۰ کاهش می‌یابد - تکفارس 

حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز ۱۰ کاهش می‌یابد

محمدامین حیدری
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:33
کاهش حجم آپدیت‌های ویندوز 10

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز ۱۰ را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد که این کار از نسخه ۲۲H2 این سیستم عامل آغاز خواهد شد.

کاهش حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را می‌توان مشابه رویکرد مایکروسافت نسبت به ویندوز ۱۱ دانست؛ به گونه‌ای که حجم بسته ماهانه مربوط به آخرین آپدیت تجمعی ویندوز ۱۰ به شدت کاهش می‌یابد. طبق ادعای این شرکت، کاهش حجم آپدیت‌ها امری موثر خواهد بود و از نسخه KB5036979 که در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ منتشر شده است، آغاز می‌شود.

اکنون حجم این بسته آپدیت از ۸۳۰ مگابایت به ۶۵۰ مگابایت تبدیل می‌شود که یک کاهش ۲۰ درصدی به حساب می‌آید. این کار موجب حذف ناهمسانی‌های معکوس از آپدیت‌های تجمعی می‌شود و مزایایی مانند استفاده از پهنای باند کمتر، دانلودهای سریع‌تر و بهبود عملکرد در اتصالات دارای سرعت پایین را به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید وضعیت آپدیت‌بودن کامپیوتر خود را از زمان آپدیت KB5028244 که در ماه جولای سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، بررسی کنید و درصورتی که آپدیت مذکور را دریافت نکرده‌اید، کافی است SSU مستقل KB5031539 را اعمال نمائید و سپس آپدیت ۲۳ آوریل یا آپدیت‌های مبتنی بر کیفیت بعدی را نصب کنید.

گفتنی است که اعلان‌های مربوط به حساب‌های مایکروسافت نیز در ارتباط با آپدیت جدید KB5036979 توسط این شرکت معرفی می‌شود که در بخش Home از تنظیمات ویندوز می‌توان آن‌ها را یافت. ویژگی مذکور درباره فعالیت‌های حساب، بکاپ‌گرفتن از داده‌ها، مدیریت اشتراک و تنظیمات امنیتی به کاربران هشدار می‌دهد.

علاوه‌بر این، ویجت‌های قرارگرفته در لاک اسکرین که ظاهرا با قابلیت‌های زیادی ادغام شده‌اند، بهبود خواهند یافت و از ظاهر بهتری بهره می‌برند. همچنین کاهش حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ موجب رفع مشکلات مربوط به پایداری بلوتوث با هدفون‌های بی‌سیم و بهبود اطمینان‌پذیری در قسمت جستجوی ویندوز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید