مایکروسافت: چین با هوش مصنوعی در انتخابات آمریکا نفوذ می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت: چین با هوش مصنوعی در انتخابات آمریکا نفوذ می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت: چین با هوش مصنوعی در انتخابات آمریکا نفوذ می‌کند - تکفارس 

مایکروسافت: چین با هوش مصنوعی در انتخابات آمریکا نفوذ می‌کند

فرزاد اسرافیلی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - 10:04
هوش مصنوعی در انتخابات

شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد چین سعی دارد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در انتخابات سال جاری آمریکا، کره جنوبی و هند دخالت کند.

به گفته مایکروسافت، چین قصد دارد از طریق محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در انتخابات بزرگ ایالات متحده، کره جنوبی و هند که در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد تاثیر بگذارد. این اتهام پس از آن صورت گرفت که چین به صورت آزمایشی با حمله سایبری در انتخابات تایوان تاثیر گذاشت.

به گزارش تیم تحلیلی مایکروسافت چین به صورت حداقلی به نحوی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد که به نفع موقعیت خود در این انتخابات باشد.

این شرکت هشدار می‌دهد که اگرچه تاثیر چنین محتوایی در حال حاضر کم است، اما سوابق و تجربه‌های روز افزون چین در ایجاد میم‌ها، ویدئوها و صداهای جعلی می‌تواند در آینده تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

مطابق این گزارش، یک گروه تحت حمایت پکن با استفاده از میم‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی و یک ویدیوی صوتی جعلی تلاش کرده است تا بر انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ژانویه تأثیر بگذارد. به گفته مایکروسافت این اولین باری است که یک نهاد دولتی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات کشوری دیگر استفاده می‌کند.

علاوه بر این، بازیگران تحت حمایت چین نیز با نفوذ به کمپین‌های انتخاباتی ایالات متحده از رسانه‌های اجتماعی برای گردآوری اطلاعات در مورد نگرش رای دهندگان آمریکایی استفاده می‌کنند.

گزارش مایکروسافت در حالی منتشر شده است که دولت‌های ایالات متحده و بریتانیا هکرهای چینی را متهم به حملات سایبری طولانی مدت علیه سیاستمداران، روزنامه نگاران و مشاغل کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید