اپل آزمایشگاه مخفیانه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد - تکفارس 
اپل آزمایشگاه مخفیانه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد - تکفارس 
اپل آزمایشگاه مخفیانه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد - تکفارس 

اپل آزمایشگاه مخفیانه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد

افشین نوری
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 19:13
اپل آزمایشگاه مخفیانه هوش مصنوعی

طبق یک گزارش جدید، اپل یک آزمایشگاه مخفیانه هوش مصنوعی در سوئیس راه‌اندازی کرده است که می‌خواهد در آنجا برنامه‌های هوش مصنوعی خود را با قدرت پی بگیرد.

بر اساس این گزارش، اپل تاکنون ده‌ها متخصص هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرده است تا تیم هوش مصنوعی خود کامل کند.

ظاهرا این شرکت فکرهای بزرگی در سر دارد و نمی‌خواهد از رقبای خود مثل سامسونگ، گوگل و OpenAI عقب بماند.

برخی از متخصصان گوگل در این پروژه شامل جان جیاناندریا رئیس اسبق پروژه‌ Google Brain می‌شود که نشان می‌دهد اپل تا چه حد روی این موضوع جدی است.

گفته می‌شود سیستم‌عامل iOS 18 اپل نیز دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی زیادی خواهد بود که برای اولین بار گوشی‌های آیفون را به این فناوری مجهز خواهد کرد.

ظاهرا اپل می‌خواهد برای رقابت با گوگل و سامسونگ، قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را نیز به iOS 18 بیاورد. بلومبرگ اخیرا در گزارشی گفته است که اپل ممکن است هیچ تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون ۱۶ ایجاد نکند، اما iOS 18 چیزی فراتر از حد معمول خواهد بود تا مشتریان را به خرید یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ ترغیب کند.

بلومبرگ فاش کرده است که اپل قصد دارد iOS 18 را تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ سیستم عامل آی او اس بکند.

طبق این گزارش، رئیس نرم‌افزار اپل به کارمندان این شرکت گفته است که iOS 18 تغییرات بلندپروازانه‌ای خواهد داشت. این سیستم عامل که با نام رمزی کریستال در حال توسعه است، احتمالا با هوش مصنوعی ادغام خواهد شد و قابلیت‌های زیادی در این زمینه ارائه خواهد کرد.

اپل قصد دارد با برگزاری رویداد WWDC 2024 از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ ژوئن (۲۱ تا ۲۵ خرداد)، به‌صورت آنلاین از نسخه جدید iOS و سایر سیستم‌عامل‌های خود رونمایی کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید