همکاری مایکروسافت و سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی - تکفارس 
همکاری مایکروسافت و سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی - تکفارس 
همکاری مایکروسافت و سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی - تکفارس 

همکاری مایکروسافت و سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی

فرزاد اسرافیلی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:55
همکاری مایکروسافت و سامسونگ هوش مصنوعی

مایکروسافت در نظر دارد به منظور ارتقا هوش مصنوعی با شرکت سامسونگ همکاری کند.

به دنبال رونق گرفتن عصر هوش مصنوعی برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان در پی مشارکت‌های جدید برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی خود هستند. سامسونگ به عنوان تامین کننده پیشرو تراشه‌های هوش مصنوعی، یکی از این شرکت‌هاست.

سامسونگ در حال حاضر با شرکت‌هایی مانند انویدیا در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی بعدی خود همکاری می‌کند. آن طور که پیداست این شرکت نسبت به همکاری با سامسونگ بسیار خوشبین هستند، زیرا برای ماه آینده جلساتی بین مدیران این دو شرکت برای ماه آینده تدارک دیده شده است.

طبق گزارشات، کونگ کی هیون، رئیس کسب و کار بخش نیمه هادی سامسونگ از طرف شرکت مایکروسافت به اجلاس MS CEO 2024 دعوت شده است. این اجلاس در ۱۴ می در ردموند، واشنگتن برگزار می‌شود.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت، نشست‌های غیر علنی با رئیس بخش نیمه هادی سامسونگ برگزار خواهند کرد تا راه‌های همکاری جدیدی را برای ارتقا هوش مصنوعی پیدا کنند. طبق گزارشات، این شرکت علاقه‌مند به همکاری با سامسونگ برای توسعه و عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی می‌باشد.

مایکروسافت همچنین مایل به استفاده از برخی از خدمات هوش مصنوعی نرم افزاری خود در محصولات الکترونیکی سامسونگ می‌باشد. در پلتفرم هوش مصنوعی سامسونگ، بسیاری از کارهای سنگین توسط سرویس‌های هوش مصنوعی گوگل انجام می‌شود و مایکروسافت امیدوار است محصولات خود را با هوش مصنوعی سامسونگ ادغام کند. لازم به ذکر است هوش مصنوعی سامسونگ در حال حاضر برای ۱۰۰ میلیون دستگاه در دسترس است و در سال‌های آتی است بر تعدادشان افزوده خواهد شد.

مایکروسافت از مدیران شرکت‌های SK Hynix، LG Electronics و SK Telecom نیز برای حضور در نشست‌ها دعوت کرده است. بنا به اعلام ناظران، دعوت مایکروسافت از مدیران ارشد بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری کره‌ای اتفاقی نادر است. این کار جدیت مایکروسافت را برای ایجاد اتحاد در زمینه هوش مصنوعی نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید