مایکروسافت بینگ حالا ۱۴۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد - تکفارس 
مایکروسافت بینگ حالا ۱۴۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد - تکفارس 
مایکروسافت بینگ حالا ۱۴۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد - تکفارس 

مایکروسافت بینگ حالا ۱۴۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد

فرشاد مکوندی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 06:51
کاربران مایکروسافت بینگ

بعد از اضافه شدن هوش مصنوعی مایکروسافت به موتور جستجوی این شرکت، حالا تعداد کاربران مایکروسافت بینگ نسبت به سال قبل، بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

شرکت مایکروسافت درآمد سه ماهه سوم خود در سال مالی ۲۰۲۴ را اعلام کرده است و درآمد این شرکت به لطف پیشرفت در هوش مصنوعی، نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

به گفته‌ی شرکت مایکروسافت، موتور جستجوی این شرکت در حال حاضر ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد. تعداد کاربران این موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، با معرفی هوش مصنوعی Copilot در سال گذشته، افزایش چشم‌گیری داشته است. در زمانی معرفی هوش مصنوعی Copilot، در مارس ۲۰۲۳، تعداد کاربران روزانه آن از ۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفت. اکنون تعداد کاربران آن نسبت به سال قبل، با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده است.

در آن زمان، هوش مصنوعی مایکروسافت «Bing AI Chat» نام داشت؛ اما این شرکت نام آن را در ادامه به Copilot تغییر داد تا به نوعی تجربه هوش مصنوعی را در موتور جستجوی بینگ و ویندوز ۱۱ یکپارچه کند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در جریان کنفرانس خبری مربوط ‌به درآمد این شرکت فاش کرد که برنامه‌ موبایل Copilot پس از تبلیغ در مسابقات سوپربول، شاهد افزایش چشمگیری در تعداد نصب توسط کاربران بوده است. مدیرعامل مایکروسافت میگوید: «ما هوش مصنوعی Copilot را در این فصل، در پلتفرم تبلیغاتی خود در دسترس قرار دادیم تا فروشندگان بتوانند برای تصاویر، تیترها و توضیحات محصول خود از هوش مصنوعی کمک بگیرند.»

تجارت سرویس‌های ابری و هوش مصنوعی به شرکت مایکروسافت کمک کرده است تا درآمد بیشتری نسبت به سال قبل کسب کند. مجموع درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته با ۱۷ درصد افزایش، به ۶۱ میلیارد دلار رسیده است که ۳۵.۱ میلیارد دلار آن ناشی از درآمد سرویس‌های ابری بوده است.

امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، می‌گوید: «درآمد حاصل از تبلیغات در بخش جستجو و اخبار، ۱۲ درصد بیشتر از انتظارات ما بوده است و انتظار داریم تا این درآمد با رشد مداوم کاربران و افزایش تعامل در بینگ و اج افزایش پیدا کند»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید