مایکروسافت: نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ دارای قابلیتی برای محافظت در برابر حملات فیشینگ است - تکفارس 
مایکروسافت: نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ دارای قابلیتی برای محافظت در برابر حملات فیشینگ است - تکفارس 
مایکروسافت: نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ دارای قابلیتی برای محافظت در برابر حملات فیشینگ است - تکفارس 

مایکروسافت: نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ دارای قابلیتی برای محافظت در برابر حملات فیشینگ است

افشین نوری
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 10:55
ویندوز ۱۱

مایکروسافت اخیرا آپدیت ۲۲H2 ویندوز ۱۱ را با قابلیت‌های متنوع عرضه کرد و یکی از قابلیت‌ها محافظت از کاربران در برابر فیشینگ است.

طبق این قابلیت، اگر کاربری بخواهد نام کاربری و پسورد خود را در اپلیکیسن یا وب‌سایتی که براساس پایگاه داده Defender SmartScreen مایکروسافت به‌عنوان اپلیکیشن یا وب‌سایت فیشینک تشخیص داده شود وارد کند به او هشدار داده خواهد شد. اگر این قابلیت تشخیص دهد که کاربر پسورد خود را در یک یک وب‌‌سایت یا اپلیکیشن ناامن وارد کرده است بلافاصله از او خواهد خواست که پسورد خود را تغییر دهد. 

مطالب مرتبط:

قابلیت SmartScreen قادر است که اطلاعات مربوط به سرتیفیکت و URL وب‌سایت‌هایی که کاربر در آن‌ها رمزعبور هود را وارد کند بخواند و به‌طور پیوسته اطلاعات فیشینگ خود را به‌روزرسانی کند. ‌این قابلیت علاوه بر پسوردهای لوکال، از پسوردهای سرپیس‌ها مختلف مایکروسافت نیز محافظت خواهد کرد. 

این قابلیت همچنین در مواقع ضروری اقدام به ارسال نوتیفیکیشن و هشدار به کاربر خواهد کرد تا او را در جریان اتفاقاتی که در حال رخ دادن است قرار دهد. این قابلیت همچنین زمانی که کاربر اقدام به نپشتن پسورد خود در نوت‌پد، وردپد و آفیس می‌کند به او هشدار خطر می‌دهد. 

کاربران برای فعال‌سازی این قابلیت امنیتی می‌توانند به مسیر Windows Security > App & Browser Control > Reputation-based Protection > Phishing Protection مراجعه کنند. این قابلیت همچنین قادر است هشدارهایی نیز برای مدیران شبکه‌ها از طریق Microsoft Endpoint ارسال کند. 

برای فعال‌سازی این قابلیت از طریق Microsoft Endpoint می‌توانید به مسیر Endpoint Manager admin center > Devices > Policy > Configuration Profiles مراجعه کنید. شما همچنین می‌توانید این قابلیت را از طریق Microsoft Intune, Group Policy Objects یا Configuration Service Providers فعال کنید‌.

قابلیت امنیتی دیگری که در نسخه ۲۲H2 وبندوز ۱۱ ارائه شده است Smart App Control است که امن بودن یک اپلیکیشن را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بررسی می‌کند‌.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید