نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ با قابلیت های متنوع عرضه شد - تکفارس 
نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ با قابلیت های متنوع عرضه شد - تکفارس 

نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ با قابلیت های متنوع عرضه شد

افشین نوری
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - 17:28
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

مایکروسافت سرانجام نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ را با قابلیت‌های مختلف در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا عرضه کرده است‌. قابلیت‌‌های این سیستم عامل شامل منوی استارت جدید، امکان جستجوی بهتر، بازطراحی فایل اکسپلورر و بهبودهای امنیتی می‌شوند. 

مهمترین تغییر ایجاد شده در نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ بهبود منوی استارت است که امکان درگ و دراپ کردن از داخل منو به تسک‌بار و برعکس را فراهم خواهد کرد. همچنین امکان ایجاد پوشه در این منو وجود خواهد داشت که باعث دسته‌بندی بهتر برنامه‌ها خواهد شد. 

ویندوز ۱۱

منوی استارت جدید همچنین دارای قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی است و کاربران براساس سلیقه خود خواهند توانست تغییراتی در آن ایجاد کنند.  

در نسخه ۲۲H2 همچنین بخش فایل اکسپلورر هم دچار تغییراتی شده است و یک صفحه هوم برای پین کردن فایل‌ها و دسترسی سریع‌تر به آن‌ها در این بخش ایجا شده است. این بخش هم دارای زبانه‌های مختلفی شبیه به مرورگر است و کار کردن با آن‌ها بسیار راحت خواهد بود. 

ویندوز ۱۱

یک قابلیت جدید Clipchamp نیر در نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ عرضه شده است که برای ویرایش ویدیو کاربرد خواهد داشت. کیفیت تماس‌های ویدیویی نیز از طریق معرفی قابلیت حدیدی به نام Windows Studio camera بهبود یافته است. 

ویندوز ۱۱

قابلیت‌هایی نیز برای گیمرها عرضه شده است که شامل بهبود عملکرد گیمینگ و کاهش تاخیرها در بازی‌های DirectX 10 و DirectX 11 خواهد بود‌. یک اپلیکیشن جدید HDR Calibration نیز معرفی شده است که امکان تنظیم خروج بازی‌ها را مسیر خواهد کرد.

در بخش امنیتی نیز، یک تنظیم جدید Smart App Control ارائه شده است که مبتنی از ویندپز دیفندر بوده و سالم بودن یک اپلیکیشن را بررسی خواهد کرد و در صورتی که یک اپلیکیشن ناامن باشد به‌طور خودکار آن را مسدود خواهد کرد. 

نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ با قابلیت های متنوع عرضه شد - تکفارس 

حجم نسخه ۲۱H2 ویندوز ۱۱ حدود ۴۵۰ مگابایت است و هم‌اکنون برای نصب کردن قابل دسترس است.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید