Valve: میزان نصب ویندوز ۱۱ به ۲۴ درصد افزایش یافته است - تکفارس 
Valve: میزان نصب ویندوز ۱۱ به ۲۴ درصد افزایش یافته است - تکفارس 

Valve: میزان نصب ویندوز ۱۱ به ۲۴ درصد افزایش یافته است

افشین نوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - 11:14
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

وب‌سایت Valve جدیدترین گزارش خود را در رابطه با میزان استفاده کاربران از سیستم عامل ویندوز را منتشر کرده است. طبق این گزارش، ویندوز ۱۱ در ماه‌های اخیر توسط تعداد بیشتری از کاربران نصب شده شده. همین موضوع باعث بهتر شدن جایگاه این سیستم عامل گردیده است. 

براساس گزارش Valve، ویندوز ۱۱ مایکروسافت بعد از عدم اقبال اولیه کاربران نسبت به آن توانسته به مدار رشد برگردد و با رشد ۲.۶۶ درصدی به میزان نصب ۲۳.۷۸ درصد برسد. البته هنوز خیلی زود است که درباره عملکرد ای سیستم عامل تا آخر امسال اظهارنظر کرد. با این حال، این نسخه ویندوز توانسته فاصله خود را با ویندوز ۱۰ کاهش دهد بطوریکه سهم ویندوز ۱۰ با کاهش چشمیگری مواجه شده است و از ۷۳.۱۱ درصد به ۶۹.۰۹ درصد رسیده است. ‌

طبق گزارش Valve، حدود ۲.۶ درصد کاربران استیم اصلا برایشان مهم نبوده است که مایکروسافت پشتیبانی از ویندپگز ۷ را ۳ سال پیش متوقف کرده است. با این حال، این سیستم عامل توانسته با رشد .۵۶ درصدی در رده سوم جای بگیرد. در مجموع، ۹۶۲۳ درصد کاربران استیم از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و مک او اس و لینوکس به‌ترتیب سهم ۲.۵ و ۱.۲۷ درصدی را در اختیار داشته‌اند‌. آمار دقیق Valve به صورت زیر است: 

  • وبندوز ۱۰ ۶۴ بیت: ۶۹.۰۶ درصد (کاهش ۴.۱۱ درصدی)
  • ویندوز ۱۱: سهم ۲۳.۷۸ درصدی (رشد ۲.۶۶ درصدی)
  • ویندوز ۷: سهم ۲.۶ درصدی (افزایش ۰.۵۶ درصدی)
  • مک او اس: سهم ۲.۵ درصدی (رشد ۰.۷۶ درصدی)
  • لینوکس: سهم ۱.۲۷ درصدی (رشد ۰.۰۴ درصدی)

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که ویندوز ۱۱ چه زمانی تبدیل به محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا خواهد شد. نظر شما درباره این نسخه ویندوز چیست؟ آیا آن را روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید؟

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید