ام اس آی نحوه رفع مشکل صفحه آبی مرگ در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را اعلام کرد - تکفارس 
ام اس آی نحوه رفع مشکل صفحه آبی مرگ در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را اعلام کرد - تکفارس 
ام اس آی نحوه رفع مشکل صفحه آبی مرگ در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را اعلام کرد - تکفارس 

ام اس آی نحوه رفع مشکل صفحه آبی مرگ در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را اعلام کرد

مهدی حلوائی
۳ شهریور ۱۴۰۲ - 18:56
مشکل صفحه آبی مرگ در مادربردهای ام اس آی

در طی چند روز گذشته بسیاری از کاربران مادربردهای شرکت ام اس آی (MSI) گزارش داده بودند که این مادربردها عامل اصلی مشکل صفحه‌ی آبی مرگ (BSOD) در ویندوز ۱۱ هستند. حالا ام اس آی نحوه‌ی رفع این مشکل را اعلام کرده است.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر هر دو شرکت ام اس آی و مایکروسافت از بروز مشکل صفحه‌ی آبی مرگ هنگام نصب به‌روزرسانی بایوس مادربردهای سری ۶۰۰ و ۷۰۰ و به‌روزرسانی KB5029351 ویندوز ۱۱ آگاه هستند. ام اس آی سعی داشت تا با عرضه‌ی به‌روزرسانی یادشده، پشتیبانی از تراشه‌های نسل ۱۴ اینتل رپتور لیک S ریفرش را به مادربردهای خود اضافه کند. در همین حال مایکروسافت نیز به‌روزرسانی KB5029351 را برای رفع باگ‌های ویندوز ۱۱ منتشر کرده بود اما ظاهراً این موضوع منجر به ایجاد مشکل صفحه‌ی آبی مرگ در مادربردهای سری ۶۰۰ و ۷۰۰ ام اس آی شده است.

ام اس آی در جدیدترین بلاگ پست خود از کاربران خواسته تا فعلاً از نصب به‌روزرسانیKB5029351 ویندوز ۱۱ خودداری کنند. این شرکت همچنین به کاربران پیشنهاد داده تا بایوس سیستم خود را به نسخه‌ی قبلی برگردانند. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که دلیل اصلی بروز مشکل صفحه‌ی آبی مرگ در سیستم‌های مجهز به مادربردهای شرکت ام اس آی چه چیزی بوده است.

جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب این سیستم‌عامل و لیست تراشه‌هایی که از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند را تغییر داده است اما در این لیست نام تراشه‌های ریفرش سری رپتور لیک مشاهده نمی‌شود. در حال حاضر تا عرضه‌ی این تراشه‌ها چند ماه باقی مانده و از این رو پیشنهاد می‌شود که کاربران مادربردهای سری ۶۰۰ و ۷۰۰ ام اس آی فعلاً برای نصب به‌روزرسانی بایوس آن عجله نکنند.

منبع: Tom’s Hardware

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید