امسال تاخیر بین سفارش تا تحویل مدل های آیفون ۱۴ پرو به شدت کاهش یافته است - تکفارس 
امسال تاخیر بین سفارش تا تحویل مدل های آیفون ۱۴ پرو به شدت کاهش یافته است - تکفارس 
امسال تاخیر بین سفارش تا تحویل مدل های آیفون ۱۴ پرو به شدت کاهش یافته است - تکفارس 

امسال تاخیر بین سفارش تا تحویل مدل های آیفون ۱۴ پرو به شدت کاهش یافته است

افشین نوری
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - 22:11
آیفون ۱۴

در حالیکه چند هفته‌ از شروع عرضه سری آیفون ۱۴ می‌گذرد، تاخیر بین سفارش تا تحویل مدل‌های مختلف این سری متفاوت بوده است. نظر می‌رسد تاخیر مذکور برای همه مدل‌های آیفون ۱۴ نسبت له مدل‌های آیفون ۱۳ کاهش یافته است.

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است، تاخیر بین سفارش تا تحویل مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس نسبت به مدل‌های سال گذشته کاهش یافته است. نکته جالب اینکه تاخیر مذکور برای مدل پلاس بعد از شروع عرضه‌ی آن تا الان ثابت مانده که نشان‌دهنده تقاضای ثابت برای آن است. 

تاخیر مذکور برای مدل‌های آیفون ۱۴، ۱۴ پلاس، ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌ مکس به‌ترتیب ۲، ۴، ۳۲ و ۳۴ روز بوده است در حالیکه این تاخیر سال گذشته به‌ترتیب ۲، ۱۳، ۳۳ و ۴۰ روز بود‌. این آمار مربوط به بازار جهانی است.

در کشور آمریکا، تاخیر بین سفارش تا تحویل مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس به‌ترتیب ۴ و ۶ روز بوده است در حالیکه سال گذشته برای مدل‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی حدودا ۱۲ روز بود. اما برای مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ و ۱۳ این تاخیر تقریبا یکسان بوده و به‌ترتیب ۳۲ و ۳۹ روز است. 

در کشورهای دیگر مثل چین، آلمان و انگلیس نیز شرایط تقریبا به همین منوال بوده است. در مورد ساعت هوشمند اپل واچ اولترا زمان تاخیر بین سفارش تا تحویل از ۲۶ روز در سال گذشته به ۲۲ روز کاهش یافته است. این تاخیر برای اپل واچ‌سری ۸ ثابت مانده و ۱۶ روز بوده است.، اما برای اپل واچ SE  از ۶ روز به ۱۲ روز افزایش یافته است. تاخیر مذکور برای ایرپاد پرو ۲ به‌طور متوسط ۳ روز بوده است.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید