گلکسی S23 در برابر آیفون ۱۴؛ کدامیک برنده خواهد شد؟ - تکفارس 
گلکسی S23 در برابر آیفون ۱۴؛ کدامیک برنده خواهد شد؟ - تکفارس 

گلکسی S23 در برابر آیفون ۱۴؛ کدامیک برنده خواهد شد؟

افشین نوری
۹ بهمن ۱۴۰۱ - 18:26
گلکسی S23 در برابر آیفون ۱۴؛ کدامیک برنده خواهد شد؟ - تکفارس 

در حالیکه هنوز گوشی گلکسی S23 معرفی نشده است خیلی‌ها منتظر هستند ببینند رقابت آن با گوشی آیفون ۱۴ اپل چگونه خواهد بود. ما در اینجا این دو گوشی از جنبه‌های مختلفی بررسی خواهیم کرد تا ببینیم کدامیک بهتر است. ‌

سامسونگ و اپل جزو شرکت‌هایی هستند که طرفداران دو آتشه خود را دارند و از همین حال منتظرند که رقابت دو گوشی پرچمدار شرکت‌های محبوبشان را ببینند‌. طبق اطلاعاتی که امروز منتشر شده است گلکسی S23 احتمالا نسبت به آیفون ۱۴ برتری خواهد داشت. این دو گوشی در هفت بخش مورد بررسی قرار گرفته‌اند‌. البته هنوز قیمت گلکسی S23 مشخص نیست اما ما می‌دانیم که آیفون ۱۴ هم‌اکنون به قیمت ۷۹۹ دلار قابل خرید است‌. 

بگذارید ابتدا از حافظه رم شروع کنیم. گلکسی S23 با داشتن ۸ گیگابایت رم نسبت به آیفون ۱۴ با ۶ گیگتابایت رم برتری خواهد داشت. البته شاید مقایسه یک گوشی اندرویدی و آی او اس چندان درست نباشد ولی به هرحال مقایسه ما نسبی است.

گلکسی S23 در برابر آیفون ۱۴؛ کدامیک برنده خواهد شد؟ - تکفارس 

البته آیفون ۱۴ دارای نرم‌افزاری است که به‌طور اختصاصی برای آن توسعه یافته است که با رم این دستگاه سازگاری دارد. این به معنای آن است گوشی‌های آیفون به انرژی کمتری نسبت به رقبای اندرویدی خود نیاز دارند. با این حال، گلکسی S23 در بخش نمایشگر از یک پنل AMOLED بهره خواهد برد که عملکرد بهتری نسبت به پنل OLED آیفون ۱۴ خواهد داشت و از روشنایی و نرخ نوسازی بالاتری بهره خواهد برد. 

در بخش دوربین هم آیفون ۱۴ پایین‌تر از گلکسی S23 قرار خواهد داشت. علاوه بر تعداد مگاپیگسال‌ها، گوشی سامسونگ از زوم اپتیکال ۳ برابر پشتیبانی خواهد کرد درحالیکه گوشی اپل فاقد چنین قابلیتی است. گلکسی S23 مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی خواهد بود. بنابراین، بر روی کاغذ به نظر می‌رسد که S23 از نظر کیفیت تصاویر و فیلمبردازی بهتر از آیفون ۱۴ خواهد بود 

گلکسی S23 در برابر آیفون ۱۴؛ کدامیک برنده خواهد شد؟ - تکفارس 

در بخش پردازنده هم گوشی سامسونگ برتری کاملی خواهد داشت. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود در حالیکه آیفون ۱۴ از تراشه A15 بایونیک بهره می‌برد که چندان قوی نیست. مصرف انرژی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز پایین خواهد بود و به عدد ۱۰.۸ FPS در هر وات خواهد رسید، اما تراشه A15 اپل با نرخ ۹.۵ FPS در هر وات کم‌مصرف‌تر از آن خواهد بود. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت این گوشی‌ها در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.