قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ تاکنون بیش از ۷۰ تشخیص اشتباه در آمریکا داشته است - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ تاکنون بیش از ۷۰ تشخیص اشتباه در آمریکا داشته است - تکفارس 

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ تاکنون بیش از ۷۰ تشخیص اشتباه در آمریکا داشته است

افشین نوری
۷ دی ۱۴۰۱ - 13:14
آیفون ۱۴ پرو

اپل قابلیت تشخیص تصادف سری آیفون ۱۴ را چند ماه پیش با تبلیغات فراوان معرفی کرد و‌ حالا به نظر می‌رسد که این قابلیت با خطاهای زیادی روبروست. 

قابلیت تشخیص تصادف به این صورت عمل می‌کند که اگر شما دچار تصادف شوید و تا چند ثانیه بعد هیچ پاسخی به این قابلیت ندهید بلافاصله با اورژانس تماس گرفته خواهد شد. اما حالا گزارش‌هایی درباره خطاهای بی‌شمار این قابلیت وجود دارد. به‌تازگی اداره راه و ترابری کانادا گفته است که هشدارهای اشتباه قابلیت تشخیص تصادف اپل باعث شده تا نیروهای امدادی این کشور به‌اشتباه برای نجات رانندگان بروند در حالیکه این نیروها بعد از رسیدن به محل متوجه می‌شوند که هیچ تصادفی اتفاق نیفتاده است و همین موضوع باعث تلف شدن وقت و انرژی نیروهای امداد و اورژانس شده است. 

هر چند اخیرا آپدیت جدیدی برای این قابلیت عرضه کرده بود اما ظاهرا خطاهای این قابلیت همچنان به قوت خود باقی است و امروز نیز در آمریکا گزارش شده است که یکی از رانندگان آمریکایی آلارم اشتباهی به پلیس ۹۱۱ ارسال کرده است که وقتی پلیس به محل می‌رسد می‌بیند که هیچ ‌تصادفی رخ نداده است. پلیس آمریکا ادعا کرده است که در طول یک هفته گذشته بیش از ۷۰ هشدار اشتباه از سوی قابلیت تشخیص تصادف اپل در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو دریافت کرده است که این موضوع باعث هدر رفتن انرژی نیروهایش شده است. 

ظاهرا کاربران آمریکایی که برای اسکی به اطراف شهرها رفته‌ بودند گوشی آیفون ۱۴ خود را نیز با خود برده بودند و حساسیت بالای قابلیت تشخیص تصادف این‌گوشی‌ها باعث شده تا هر برخوردی را به‌عنوان تصادف تلقی کند و به نیروهای امداد هشدار کمک بفرستد. 

اپل هنوز واکنشی به این خطای موجود در قابلیت تشخیص تصادف گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو نشان نداده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا آپدیت جدیدی برای این مشکل ارائه می‌کند یا نه. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.