قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ جان دو زن در کانادا را نجات داد - تکفارس 
قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ جان دو زن در کانادا را نجات داد - تکفارس 
قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ جان دو زن در کانادا را نجات داد - تکفارس 

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ جان دو زن در کانادا را نجات داد

افشین نوری
۹ بهمن ۱۴۰۱ - 16:58
اپل SOS

اپل اخیرا قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری را برای گوشی‌های آیفون ۱۴ عرضه کرد و حالا این قابلیت توانسته جان دو زن را نجات دهد. 

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است دو زن که در حال مسافرت به شهر آلبرتا کانادا بودند متوجه بسته شدن جاده می‌شوند و‌ با استفاده از گوگل مپس سعی می‌کنند مسیر دیگری را پیدا کنند و به همین خاطر از یک راه دیگری مسیر خود را ادامه می‌دهند. 

آن‌ها وقتی مقداری از این مسیر را طی می‌کنند متوجه‌ می‌شوند که جاده مسدود شده است و به همین خاطر مسیر خود را کج می‌کنند و از یک مسیر کاملا برفی راه خود ادامه می‌دهند، اما آن‌ها راه را گم‌ می‌کنند و مسیر برگشت را پیدا نمی‌کنند. 

خوشبختانه یکی از آن‌ها گوشی آیفون ۱۴ داشت و بلافاصله با استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری که به SOS معروف است با اورژانس و نیروهای امدادی تماس می‌گیرند. نیروهای کمکی با پیدا کردن محل آن‌ها از طریق GPS، خودشان را به آنجا می‌رسانند و آن دو زن را نجات می‌دهند.   

آن‌ها می‌گفتند که اگر قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ نبود مطمئنا آن دو زن جان خود را در برف‌ها از دست می‌دادند و حتی در صورت زنده ماندن پیدا کردن آن‌ها بسیار سخت می‌شد. 

این قابلیت تاکنون جان افراد دیگری را نیز نجات داده است که اخیرا در ایالت آلاسکا جان یک مرد را نجات داد و چند ماه پیش نیز جان یک اسکی‌باز سوئیسی را نجات داده بود. این مرد سوبیسی در حالی توانسته بود از قابلیت مذکور استفاده کند که فقط ۳ درصد از شارژ باتری گوشی‌اش باقی مانده بود. 

منبع: Gizmo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید