شیوع مجدد کرونا در چین باعث مشکلات جدی در تولید آیفون ۱۴ شده است - تکفارس 
شیوع مجدد کرونا در چین باعث مشکلات جدی در تولید آیفون ۱۴ شده است - تکفارس 

شیوع مجدد کرونا در چین باعث مشکلات جدی در تولید آیفون ۱۴ شده است

افشین نوری
۵ دی ۱۴۰۱ - 21:24
شیوع مجدد کرونا در چین باعث مشکلات جدی در تولید آیفون ۱۴ شده است - تکفارس 

با آغاز فصل زمستان و شیوع مجدد کرونا در چین احتمالا تولید گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل با مشکل جدی مواجه خواهد شد. دولت چین گفته است که محدودیت کرونایی جدیدی در شهرهای مختلف این کشور از جمله شهر Zhengzhou که کارخانه‌های مونتاژ آیفون در آنجا قرار دارند اعمال خواهد کرد.  

اگر چنین اتفاقی بیفتد احتمالا کارخانه‌های آیفون قادر به کار کردن با تمام ظرفیت خود نخواهند بود و در نتیجه ممکن است عرضه این گوشی‌ها با تاخیر مواجه شود. در حال حاضر ۹۰ درصد آیفون‌ها در چین تولید می‌شوند و اگر اپل نتواند چاره‌ای برای آن بیندیشد با کاهش شدید درآمدهای خود مواجه خواهد شد. 

این وضعیت باعث شده تا مدت زمان بین سفارش تا دریافت گوسی‌های آیفون ۱۴ افزایش یاید و به بیش از یک ماه برسد. بنابراین له نطر می‌رسد که اپل نخواهد توانست در تعطیلات کریسمس فروش خوبی داشته باشد. اپل معمولا در تعطیلات کریسمس رکورد فروش آیفون را می‌زند اما امسال ظاهرا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. ‌

پیش‌بینی می‌شود اپل در تعطیلات کریسمس امسال با ۸ درصد کاهش فروش مواجه شود، البته این به شرطی است که زنجیره تامین این شرکت در چین مختل نشود، وگرنه باید انتظار کاهش فروش بیشتری را داشت. بازار گوشی چین بعد از آمریکا و اروپا سومین بازار مهم اپل است و در نتیجه شیوع کرونا ممکن است میزان خرید گوشی‌های آیفون توسط مشتریان چینی را نیز تحت تاثیر قرار بدهد.  

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم مدیران اپل درنهایت چه تصمیمی برای مقابله با این مشکلات می‌گیرند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.