قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ باز هم هشدارهای اشتباهی ارسال کرد؛ اینبار در ژاپن - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ باز هم هشدارهای اشتباهی ارسال کرد؛ اینبار در ژاپن - تکفارس 

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ باز هم هشدارهای اشتباهی ارسال کرد؛ اینبار در ژاپن

افشین نوری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 18:27
آیفون ۱۴ پرو

اپل قابلیت تشخیص تصادف را به همراه سری آیفون ۱۴ عرضه کرده بود و حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که این قابلیت با خطاهای زیادی در کشور ژاپن روبرو شده است. 

رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند که افرادی که که در ماه‌های اخیر برای اسکی‌سواری به کوه‌های ژاپن ‌می‌روند هشدارهای تصادف اشتباهی به پلیس ارسال کرده‌اند که هیچ کدام از ان‌ها واقعی نبوده‌اند. فقط در طول یک ماه گذشته بیش از ۱۳۴ تصادف اشتباهی گزارش شده است. 

این موضوع باعث شده تا فشار زیادی روی نیروهای امداد و پلیس ژاپن در منطقه Nagano که یک منطقه کوهستانی با پیست‌های اسکی است وارد شود. ظاهرا دلیل به وجود آمدن این مشکل ان بوده است که گوشی آیفون ۱۴ اسکی‌سواران هنگام اسکی‌سواری به سمت پایین تحت تاثیر سرعت زیاد آن‌ها قرار گرفته و به‌اشتباه تشخیص تصادف داده است و همین موصوع باعث ارسال هشدارهای اشتباه به مرکز ۹۱۹ ژاپن شده است. 

قبلا نیز مشکلات مشابهی در آمریکا و کانادا به وجود آمده بود و اپل قول داده بود که این مشکل را به‌زودی حل خواهد کرد. هشدارهای اشتباه حالا تبدیل به پاشنه آشیل قابلیت نشخیص تصادف آیفون ۱۴ شده است و باید ببینیم اپل برای جلوگیری از بروز این مشکل چه راهکاری می‌اندیشد. 

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ یک قابلیت نسبتا پیشرفته برای نجات جان افراد در هنگام تصادف‌های جاده‌ای است و روش کار آن به این صورت است که بعد از وقوع تصادف در صورتی که راننده خودرو واکنشی از خود نشان ندهد بلافاصله با مراکز امداد و اورژانس تماس می‌گیرد. اما ظاهرا این قابلیت باگ‌هایی نیز دارد که در موقعیت‌هایی مثل اسکی‌سواری نیز هشدار تصادف ارسال می‌کند. 

بنابراین اگر شما صاحب یک گوشی آیغون ۱۴ هستید و قصد مسافرت با خودرو را دارید حتما توصیه می‌شود که از این قابلیت استفاده کنید اما در سایر مواقع بهتر است که ان رت غیرفعال نمایید تا هشدارهای اشتباه ارسال نکند. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.