قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری آیفون ۱۴ بار دیگر جان یک نفر را نجات داد - تکفارس 
قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری آیفون ۱۴ بار دیگر جان یک نفر را نجات داد - تکفارس 
قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری آیفون ۱۴ بار دیگر جان یک نفر را نجات داد - تکفارس 

قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری آیفون ۱۴ بار دیگر جان یک نفر را نجات داد

افشین نوری
۳ مرداد ۱۴۰۲ - 12:28
آیفون 14

گوشی آیفون ۱۴ اپل به لطف فناوری ارتباط ماهواره‌ای اضطراری (SOS) و همچنین فناوری تشخیص تصادف توانسته جان یک نفر را نجات دهد.

اپل اعلام کرده که روز جمعه مردی که طی یک تصادف از یک صخره در لس آنجلس سقوط کرده بود پس از ارسال پیام اضطراری از طریق ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ نجات یافته است.

قابلیت SOS آیفون ۱۴ که سال گذشته معرفی شد به شما اجازه می‌دهد با تا از طریق ماهواره ارتباط اضطراری با مراکز اورژانس برقرار کنید و اطلاعات مکان خود را حتی در صورتی که خارج از محدوده سرویس مخابرات هستید به اشتراک بگذارید. این سرویس تا دو سال آینده برای کاربران آیفون ۱۴ رایگان است.

از طرفی، قابلیت تشخیص تصادف اپل که هم در آیفون ۱۴ و هم در اپل واچ ۸ موجود است، از سنسورهای ژیروسکوپ و شتاب سنج و همچنین GPS و میکروفون برای تشخیص ضربه استفاده می‌کند و به طور خودکار به مراکز اورژانس پیام ارسال می‌کند که شامل اطلاعات مکان شما می‌شود.

همچنین طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده بود دو زن که در حال مسافرت به شهر آلبرتا کانادا بودند متوجه بسته شدن جاده می‌شوند و‌ با استفاده از گوگل مپس سعی می‌کنند مسیر دیگری را پیدا کنند و به همین خاطر از یک راه دیگری مسیر خود را ادامه می‌دهند. 

آن‌ها وقتی مقداری از این مسیر را طی می‌کنند متوجه‌ می‌شوند که جاده مسدود شده است و به همین خاطر مسیر خود را کج می‌کنند و از یک مسیر کاملا برفی راه خود ادامه می‌دهند، اما آن‌ها راه را گم‌ می‌کنند و مسیر برگشت را پیدا نمی‌کنند. 

خوشبختانه یکی از آن‌ها گوشی آیفون ۱۴ داشت و بلافاصله با استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری که به SOS معروف است با اورژانس و نیروهای امدادی تماس می‌گیرند. نیروهای کمکی با پیدا کردن محل آن‌ها از طریق GPS، خودشان را به آنجا می‌رسانند و آن دو زن را نجات می‌دهند.   

آن‌ها می‌گفتند که اگر قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ نبود مطمئنا آن دو زن جان خود را در برف‌ها از دست می‌دادند و حتی در صورت زنده ماندن پیدا کردن آن‌ها بسیار سخت می‌شد. 

این اولین بار نیست که از آیفون ۱۴ با استفاده از قابلیت SOS جان افراد را نجات می‌دهد. اخیرا یک مرد گیر افتاده در آلاسکا به همین روش نجات یافته بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید