آیفون ۱۴ پرفروش ترین گوشی OLED دنیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ بوده است - تکفارس 
آیفون ۱۴ پرفروش ترین گوشی OLED دنیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ بوده است - تکفارس 

آیفون ۱۴ پرفروش ترین گوشی OLED دنیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ بوده است

افشین نوری
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 12:08
آیفون 14

طبق یک گزارش جدید، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، آیفون ۱۴ بیشترین سهم را از بازار جهانی گوشی‌های OLED داشته است و حتی بالاتر از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس قرار گرفته است. سهم فروش این گوشی ۶.۱ اینچی ۱۵.۳ درصد بوده است.

بر اساس گزارش Display Supply Chain Consultants (DSCC) فروش گوشی‌های OLED در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ حدود ۴ درصد بهتر از سه ماهه قبل بوده است و فروش آن‌ها نسبت به سال قبل ۱ درصد رشد یافته است. اپل در این سه ماهه با سهم ۳۲ درصدی در رتبه اول قرار داشته، هرچند که این عدد از ۳۹ درصد در سه ماهه اول به خاطر کاهش فروش مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس تنزل پیدا کرده است.

آیفون 14

سامسونگ با سهم ۲۳ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته که نسبت به ۲۶ درصد در سه ماهه قبل کاهش داشته است. اما نکته جالب، قرار گرفتن آیفون ۱۳ به عنوان دومین گوشی پرفروش OLED دنیا در سه ماهه دوم با سهم ۱۱.۱ درصدی است. این گوشی بالاتر از آیفون ۱۴ پرو مکس با سهم ۱۰.۷ درصد وآیفون ۱۴ پرو با سهم ۹.۲ درصد قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد تولید پنل‌های OLED برای محصولات فعلی اپل در حال کاهش است که دلیل آن آماده شدن برای تولید مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است. حتی اگر اپل بخواهد تولید پرچم‌داران فعلی خود را حفظ کند، زیاد به نفع این شرکت نخواهد بود چراکه کاربران دیگر علاقه‌ای به ارتقا به این مدل‌ها ندارند.

در حالیکه گوشی‌های آیفون چهار جایگاه نخست را اشغال کرده‌اند، در رده پنجم یک گوشی هوشمند اندرویدی یعنی گلکسی S23 اولترا با سهم ۵.۲ درصدی قرار دارد. ما انتظار داریم که در سه ماهه آخر ۲۰۲۳، سهم بازار آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به بالاترین میزان خود برسد.

همانطور که می‌دانید اپل امسال تغییر خاصی در گوشی آیفون ۱۴ استاندارد نداده است و حتی سایز آن هم مثل مدل سال گذشته است. در بخش پردازنده نیز از همان تراشه سال گذشته A15 در داخل آن استفاده شده است که همین موضوع باعث انتقاد مشتریان از اپل شده است.

این شرایط احتمالا باعث خواهد شد تا اپل تغییراتی در مدل‌های آیفون ۱۵ ایجاد بکند تا مشتریان خود را از دست ندهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید