گزارش: احتمال کمبود ۲۰ میلیونی آیفون ۱۴ پرو در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ - تکفارس 
گزارش: احتمال کمبود ۲۰ میلیونی آیفون ۱۴ پرو در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ - تکفارس 

گزارش: احتمال کمبود ۲۰ میلیونی آیفون ۱۴ پرو در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۹ آذر ۱۴۰۱ - 07:59
آیفون 14 پرو مکس

بر اساس گزارش مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، مشکلات زنجیره‌ی تامین گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس باعث خواهد شد تا عرضه‌ی این گوشی‌ها در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون کمتر از حد انتظار باشد.

مطالب مرتبط:

کارخانه‌ی فاکسکان در ژنگژو با مشکلات متعددی مواجه بوده و همین موضوع باعث شده تا تحلیل‌گر مشهور اپل، کاهش ۲۰ درصدی میزان تولید نسخه‌های پروی آیفون ۱۴ توسط این کارخانه را پیش‌بینی کند. مینگ چی کو معتقد است که میزان تولید گوشی‌های یادشده برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ برابر با ۷۰ تا ۷۵ میلیون دستگاه خواهد بود.

فاکسکان

گفته می‌شود که میانگین ظرفیت تولید آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در کارخانه‌ی فاکسکان در ماه نوامبر ۲۰ درصد بوده اما این عدد در ماه دسامبر به چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر شرکت‌های پگاترون (Pegatron) و Luxshare ICT برای کمک به فاکسکان حدود ۱۰ درصد از گوشی‌های یادشده را تولید می‌کنند اما عرضه‌ی این گوشی‌ها در بهترین حالت در اواخر ماه دسامبر انجام خواهد شد.

مینگ چی کو همچنین اعلام کرده است که فاکسکان به دلیل مشکلات ساختاری فعلی خود در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ با مشکل جدی کمبود قطعه مواجه خواهد شد و همچنین درآمد اپل نیز به همین دلیل چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. همین موضوع احتمالاً جایگاه فاکسکان به عنوان بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ی گوشی‌های آیفون را به خطر حواهد انداخت چرا که اپل حالا به دنبال گسترش زنجیره‌ی تامین گوشی‌های خود خواهد بود.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید