مارک گورمان: تمرکز مدل های آیفون ۱۴ پرو روی باتری و فناوری eSIM خواهد بود - تکفارس 
مارک گورمان: تمرکز مدل های آیفون ۱۴ پرو روی باتری و فناوری eSIM خواهد بود - تکفارس 
مارک گورمان: تمرکز مدل های آیفون ۱۴ پرو روی باتری و فناوری eSIM خواهد بود - تکفارس 

مارک گورمان: تمرکز مدل های آیفون ۱۴ پرو روی باتری و فناوری eSIM خواهد بود

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 08:14
آیفون 14

در حالیکه چند روز بیشتر تا رویداد معرفی سری آیفون ۱۴ باقی نمانده است یک تحلیلگر مطرح به نام مارک گورمان اطلاعات تازه‌ای درباره مدل‌های پرو‌ منتشر کرده است. به گفته این تحلیلگر مدل‌های آیفون ۱۴ پرو دارای باتری بزرگتری خواهند بود.

اگر ادعای گورمان درست باشد، اپل برای دومین سال متوالی سایز باتری را افزایش می‌دهد. در ضمن گورمان گفته است که امسال تمرکز اپل روی فناوری eSIM برای مدل‌های پرو خواهد بود. قبلا نیز شایعاتی درباره بزرگتر شدن ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴ وجود داشت، اما این شایعات ادعا کرده بودند که همه مدل‌های این سری افزایش سایز باتری خواهند داشت، در حالیکه گورمان فقط به مدل‌های پرو اشاره کرده است.

برای مثال، وب‌سایت Baidu مدعی شده است که آیفون ۱۴ استاندارد دارای یک باتری ۳,۲۷۹ میلی‌آمپرساعتی خواهد که بیشتر از ظرفیت باتری ۳,۲۲۷ میلی‌آمپرساعتی آیفون ۱۳ استاندارد خواهد بود. همچنین ایفون ۱۴ پرو و‌۱۴ پرو مکس به‌ترتیب از باتری‌های ۳,۲۰۰ و ۴,۳۲۳ میلی‌آمپری استفاده خواهند کرد که اولی بزرگتر از باتری ۳,۰۹۵ میلی‌آمپری آیفون ۱۳ پرو و دومی کوچکتر از باتری ۴,۳۵۲ میلی‌آمپری آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود.

به نظر گورمان، اپل امسال تغییرات جزئی در مدل‌های غیرپرو آیفون ۱۴ ایجاد خواهد کرد، اما مدل‌های پرو را با تغییرات اساسی ارائه خواهد کرد که شامل استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی،  بهبود دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتو، استفاده از فوکوس خودکار در دوربین سلفی برای اولین بار و استفاده از تراشه جدید A16 می‌شوند. ضمنا این مدل‌ها به‌گفته گورمان با فناوری eSIM ارایه خواهند شد و شاید حتی اپل بخواهد شیار سیم‌کارت فیزیکی را به‌کلی از روی آن‌ها حذف کند.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و بینیم اپل چه فکرهایی در سر دارد. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: ۹to5mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید