دقیق‌ترین پیش‌بینی قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ منتشر شد - تکفارس 
دقیق‌ترین پیش‌بینی قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ منتشر شد - تکفارس 

دقیق‌ترین پیش‌بینی قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ منتشر شد

افشین نوری
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - 22:54
آیفون 14

اپل خود را برای معرفی سری آیفون ۱۴ در روز ۱۶ شهریور آماده می‌کند و ناکنون شایعات زیادی درباره قیمت مدل‌های این سری وجود داشته است. حالا یک وب‌سایت پیش‌بینی جالبی در این زمینه کرده است.

وب‌سایت TrendForce با انتشار گزارش جدیدی ادعا کرده است که با بررسی داده‌های مختلف به دقیق‌ترین پیش‌بینی از قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رسیده است. طبق این پیش‌بینی، اپل امسال در رابطه با قیمت سری آیفون۱۴ بسیار محتاطانه عمل خواهد کرد، چراکه میلیون‌ها مشتری در سراسر دنیا در شرایط فعلی اقتصاد جهانی به‌دنبال خرج کردن پول کمتری هستند.

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، اپل احتمالا گوشی آیفون ۱۴ استاندارد را با قیمت پایه ۷۴۹ دلار و آیفون ۱۴ مکس (پلاس) را با قیمت پایه ۸۴۹ دلار عرضه خواهد کرد. در حالیکه آیفون ۱۴ استاندارد با این قیمت، ارزان‌تر از آیفون ۱۳ استاندارد با قیمت ۷۹۹ دلار خواهد بود، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ قیمت بالاتری خواهند داشت.

آیفون ۱۴

طبق پیش‌بینی TrendForce، آیفون ۱۴ پرو به قیمت پایه  ۱۰۴۹ دلار و قیمت پایه آیفون ۱۴ پرو‌ مکس ۱۱۴۹ دلار خواهد بود. البته باید توجه داشت که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دارای مشخصات بهتری نسبت به مدل‌های غیرپرو خواهند بود بطوریکه حافظه داخلی آن‌ها به جای ۱۲۸ گیگابایت از ۲۵۶ گیگابایت شروع خواهد شد و دوربین اصلی آن‌ها به جای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

البته یک پیش‌بینی خوشبینانه نیز وجود دارد و آن این است که آیفون ۱۴ استاندارد به قیمت پایه ۶۹۹ دلار، آیفون ۱۴ مکس به قیمت ۷۹۹ دلار، آیفون ۱۴ پرو به قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو‌ مکس به قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه بشوند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل درنهایت چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرد.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید