تیک تاک اتهام دسترسی کارمندان این شرکت به اطلاعات کاربران آمریکایی را رد کرد - تکفارس 
تیک تاک اتهام دسترسی کارمندان این شرکت به اطلاعات کاربران آمریکایی را رد کرد - تکفارس 

تیک تاک اتهام دسترسی کارمندان این شرکت به اطلاعات کاربران آمریکایی را رد کرد

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 17:25
تیک تاک

قانون‌گذاران آمریکایی از تیک تاک خواسته‌اند در رابطه با گزارش‌های اخیر مبنی بر جمع‌آوری داده‌های کاربران آمریکایی توضیخ دهد. 

به‌تازگی وب‌سایت BuzzFeed گزارش داده بود که‌ مهندسان شرکت چینی ByteDance مالک ‌تیک تاک به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی برای مدت مشخصی دسترسی داشته‌اند. حالا سناتورهای آمریکایی خواستار پاسخگویی این شرکت درباره گزارش مذکور شده‌اند. ‌

تیک تاک با انتشار بیانیه‌ای گزارش BuzzFeed را رد کرده و گفته است که‌ ادعای این وب‌سایت درست نیست و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. تیک تاک در بیانیه خود نحوه محافظت از داده‌های کاربران آمریکایی را توضیح داده است. 

این شرکت گفته است:

ما مفتخریم که می‌توانیم به بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا خدمات دهیم و کاربران این فرصت را داشته باشند تا ایده‌های خود را از طریق پلتفرم ما بیان کنند. ما متوجه هستیم که سرویس ما از نظر امنیتی تحت فشار است و به همین‌خاطر قصد داریم به شایعات موجود در این زمینه پاسخ دهیم. 

تیک تاک تائید کرده است که مهندسان چینی این شرکت احتمالا به خاطر کنترل امنیت این پلتفرم و اجرای پروتکل‌های مرتبط با تایید هویت افراد مجبور شده‌اند به داده‌های کاربران امریکایی دسترسی پیدا کنند، اما این شرایط فقط به‌صورت موقتی رخ داده است و بعد از رفع نگرانی متوقف شده است. 

تیک تاک ‌همچنین‌ گفته است که این شرکت اطلاعات کاربران آمریکایی را در سرورهایی که در آمریکا و سنگاپور مستقر هستند ذخیره می‌شود ودتاکنون دولت چین هیچ‌ درخواستی برای دسترسی به داده‌های کاربران آمریکایی نداشته است و حتی در صورت وجود چنین درخواستی آن را رد خواهد کرد. ‌

تیک‌تاک همچنین توضیحاتی درباره پروژه‌ای به نام Project Texas داده است که‌ هدف آن کمک به جلب اعتماد کاربران است و تیک تاک با اجرایی کردن این پروژه قصد دارد سیاست‌های نظارتی را به‌طور مداوم بازبینی کند. 

لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که آمریکا تیک تاک را متهم به دسترسی به اطلاعات کاربران آمریکایی می‌کند. در سال ۲۰۲۰ دولت ترامپ تلاش کرد ByteDance را مجبور به فروش تیک تاک به یک شرکت آمریکایی کند اما مپفق به این کار نشد. ظاهرا دولت بایدن بایدن نیز به فکر چنین کاری است و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد. 

منبه: Macrumores

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.